Bryce Canyon

Door Gerard en Wilma - 21-09-2008 01:42

Hai folks,

We hadden vandaag een rustige dag. Maar 169 km naar Tropic. Lekker weertje.
Onderweg Kodachrome Basin State Park bezocht. Een park met allemaal grote pilaren (grote lullen) en zandheuvels. Echt een park voor dames!. Het park staat bekend om de mooie foto's die men er kan maken. We hebben hier nog een trial gelopen van ongeveer 3 km.

Daarna naar Tropic. Ons hotel hier (voor 2 dagen) was bagger. Houten hutjes  die niet goed schoon waren en de volgende dag ook niet schoon gemaakt werden. Geen enkele facicliteit. Het enige positieve was dat er water uit de kraan kwam. Wij hebben Tioga wel ingelicht dat dit soort "hotels"  echt niet kunnen.
Bij het ontbijt was er geen kofiie. Was gewoon nog niet gezet en kwam voorlopig ook niet.
Wij gingen een hele dag naar Bryce Canyon. Gisteren hadden we al een klein voorproefje gehad en het was erg mooi.
Vanmorgen gingen we eerst een trial van 4 km klimmen en dalen tussen de hoodoos door. (de pilaren kijk maar even op google. ) Gelukkig was het nog niet al te warm, want het was een pittige klim.
We stonden onderin het park en daar beleef je alles heel anders dan wanneer je er van boven op een afstand op kijkt.
We vonden dit het mooiste park dat we gezien hebben. Je moet de foto's en de film gewoon komen kijken. We zaten op 2600 meter hoogte toen we de scenic drive (18 miles met de auto) gingen doen. We Kwamen onderweg kleine bosbrandjes tegen (bewust aangestoken om grotere tegen te gaan) Ook kregen we een pittige hagelbui op de berg. De weg was over een stuk van 500 meter geheel wit. Bijzonder.

Vanavond lekker gegeten in Tropic. Het was een echte SAS maaltijd. RibEye steak en spare ribs. BIG!