Van Los Angeles naar San Diego

Door Gerard en Wilma - 30-09-2008 19:36 Vanmorgen hadden we de tijd. We hoefden maar 150 km te rijden naar San Diego.
We wilden de kustweg nemen, alleen dit was niet overal mogelijk. We kwamen eerst nog in een stuk spits terecht. Geleidelijk aan werd het wat rustiger. Helaas kregen we voor het eerst in de vakantie te maken met een echte regenbui. Het duurde niet lang en het was weer droog. Wel was het nog behoorlijk fris langs de kust. 18 graden.. Dat moest nog wel beter worden want we willen de laatste dagen wel mooi weer hebben.
We zagen nog een paar Camperdealers onderweg en hebben daar een stop gemaakt. We deden alsof we er een wilden exporteren naar Nederland. Het halve bedrijf werd er bijgehaald want de kosten voor het verschepen wisten ze niet precies. Later was het 10.000 Dollar voor het verschepen en 6,5% voor de Tax.
Dat moesten we eerst in Nederland maar eens navragen. Dus met een paar folders op zak zijn we weer vertrokken.  We hadden in ieder geval wel mooie campers van binnen bezichtigd en dat was wat we wilden.
In San Diego aangekomen hebben we eerst een Missie post bezocht. Een van de oudste. Door verwoesting van Indianen was er in het verleden al veel verloren gegaan, maar er is ook weer een deel opgebouwd.
Er liep ook nog een bruid rond waar door fotografen foto's van gemaakt werd. Waar de gom was weten we niet. Wel een beetje vreemd, maar het zal hier wel gewoon zijn. Moeten we nog maar eens nagooglelen.
Langs het Gas Lamp District gereden. Hier staan ook nog erg veel oude (victoriaanse) huizen bij elkaar. Nu is het een mooi winkelgebied.
We zijn naar ons hotel gegaan en hebben daar de rest van de middag in en aan het zwembad doorgebracht.
Gerard is nog even bij de plaatselijke autodealers gaan kijken. De auto's zijn hier bijna gratis volgens hem en er zijn er nu 10 onderweg. Dus voor de liefhebbers, meldt je aan! Alleen Ford Mustang V6.

Het eind komt helaas in zicht. San Diego is ons eindpunt van de reis. Woensdag morgen om 9 uur plaatselijke tijd vliegen we terug naar Nederland. We komen donderdag morgen om 8.00 uur aan. Dus dat wordt een lange dag.

De laaste dag besteden we nog aan wat internetten, rondkijken en aan het strand liggen.