Ons 4e bericht

Door HolwerdaDiemel - 16-10-2008 05:34

Zo nu dit is de vierde poging en met moeite lukte het.
We hebben meerdere keren naar 'n internetcafe gezocht, maar er was weinig te vinden in dit land van de ongekende mogelijkheden en van de toekomst. In Las Vegas was het mogelijk, maar wat is daar niet mogelijk. we hebben voor Menno 300 dollar ingezet maar helaas niets gewonnen. Er was veel te zien en te bewonderen. De camping was 'n grote asfaltplaats met wel 200 plaatsen voor campers bij de yanks beter bekend als RV (recreation vehicle). We zijn 2 dgn gebleven en hebben veel foto's gemaakt. Nelly en Tineke houden een dagboek bij en misschien kan ik dat later nog eens uitwerken.
Do 2 okt zijn we vertrokken naar Death Valley. Bij een afdaling moesten we een 1/2 uur pauzeren i.v.m. warm gelopen remmen. Het was een hevige afdaling en de koeling door de wind was verkeerd. In DV was het heel warm en heel apart. De planning was 2 dgn, maar er was te weinig te doen en te heet dus zijn we doorgegaan naar Mono Lake, waar we op vrijdag aankwamen. Het was er fris, dus moesten we warmere kleren aan.
In LeeVining hebben we een plaats gevonden. het weer werd stormachtig en de Tiogapas , waar we overheen moesten om in Yosemite te komen, werd door sneeuwval afgesloten.
Na beraad zijn we een dag langer gebeleven, anders moesten we ong 500km omrijden.
Zondag 5 okt zijn we vertrokken naar Y en het was een mooie tocht, maar helaas waren de watervallen opgedroogd. Onderweg werd de spiegel van de chauff aan barrels gereden door een andere RV. De dader is doorgereden. Na veel zoeken hebben we een RV campingground gevonden waar veel tentkampeerders waren. Hierdoor waren de douchegelegenheden niet schoon. Ze waren ook niet nieuw en wel aan een opknapbeurt toe. De prijs was wel voor een nieuw park.
Op maandag hebben we de plannen  gewijzigd i.v.m. de kapotte spiegel. Deze kon in een dorp verderop ong 40km worden gemaakt. De prijs viel reuze mee ong 50 dollar.
Vervolgens zijn we naar de zuid ingang van Y gegaan  en met een bus het park in. Daar hebben we de gigantische Sequoia bewonderd. Onderweg moesten we doior een bosbrand gebied. Dit was een gecontroleerde brand(zelf aangestoken) omdat de Seqoia'a dat nodig hebben.
Dinsdaf 7 okt zijn we verder naar San Fransisco getrokken. Het was een mooie reis De camping lag 16km n van de GoldenGatebridge. We zijn 2 volle dgn in SF geweest. De eerste  dag zijn we met een pont naar de pieren gevaren en de 2e dag zijn we met lokaal vervoer over de brug naar het centrum gegaan.
Ad en Tineke en Nelly en Cor hebben ieder hun eigen weg gekozen, ook omdat N en C al eerder in SF zijn geweest. 's Middags hebben we afgesproken bij Macy's, een winkel die heel erg tegenviel, en zijn toen naar China Town gegaan waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna moesten we een flinke wandeling naar de bushalte maken. Er zijn toch nog aardige Amerikanen zoals de vrouwelijke buschauffeur die ons gratis een stuk meenam omdat bij de bushalte waar wij stonden de juiste bus niet zou stoppen.
Vrijdag 10 okt zijn we vertrokken richting LA. In Carmel, monterey wilden we overnachten, maar alles was vol i.v.m. Columbusday en een extra vrije dag. We zijn een dag langer gebleven in San Simeon, waar een plek hadden gevonden.
Op maandag hebben we de reis vervolgd naar Santa Barbara waar we naar een plaats uitkeken vlak bij het strand. Dat lukte niet het strand was 45 min lopen, hetgeen Ad heeft gedaan en hij vertelde ons dat het strand vuil en er niets aan was. Dit hebben we de volgende morgen, al rijdend, "gecontroleerd" .
Dinsdag vertrokken we naar LA voor de laatste dag met onze RV.
In de middag zijn we aangekomen in de stad op een camping die zeer gunstig lag voor de volgende morgen, niet ver van de plaats waar we de RV moesten inleveren.
Op deze camping hebben we alles schoongemaakt, de wc en grijze water geleegd en de benzine- en gastank vol.
Ad is zich even gaan vertreden en op zoek gegaan naar een boekenzaak, die hij heeft gevonden en waar hij zeer enthousiast over was. Hij heeft ook nog een boek gekocht. Ik dacht dat hij er al een had.
Woensdag 15 okt zijn we vroeg opgestaan, ontbeten en snel weg om de RV in te leveren. We waren om ongeveer 09.00 uur bij Roadbear en zeer snel klaar. Om 11.00 uur zou een shuttlebusje ons naar Alamo autorent brengen, hetgeen met enige vertraging lukte. Hier moesten we onze SUV ophalen. In de shuttle moesten ook nog GE mensen mee, maar hun afrekening liet op zich wachten doordat er een paar defecten moesten worden afgerekend. Om 13.30 hadden we onze SUV(personen auto) en konden vertrekken naar San Diego. De verstrekking van de SUV ging nogal chaotisch, door vanuit het bureau aan te wijzen waar de wagen ongeveer stond. We konden het eerst niet goed vinden en hebben op goed geluk er een genoem. De route naar SD was dooor veel bebouwing en om 15.30 uur waren we in het hotel. Morgen en overmorgen bezoeken we  SD en ik hoop daar larter nog over te verhalen.