Canada verslag 1

Door Patrick en Esther - 25-09-2008 02:36 Zaterdag 20 september zijn we door Alex naar het vliegveld gebracht. Toen we in gingen checken hadden we eerst geen stoelen naast elkaar. Maar gelukkig kon dat later toch nog worden veranderd, zodat we naast elkaar zaten. De vlucht was echt super, de 8 uurtjes vlogen voorbij .

Op het vliegveld in Toronto stond onze auto klaar, een gave blauwe Ford Mustang. Onderweg naar het hotel hadden we helaas pech dat de snelweg voor een groot gedeelte was afgesloten. Daardoor kwamen we dus behoorlijk laat aan in het hotel. Het hotel was verder wel goed, alleen jammer dat we uitkeken op een bouwplaats. Maandagochtend werden we dus ook lekker vroeg gewekt door de bouwvakkers .

Zondag zijn we naar de Niagara Waterfalls geweest. Dit was gigantisch mooi om te zien. Als je erbij staat wordt je nog nat door al het water wat omhoog komt door de snelheid van de watervallen. Het was jammer dat de dag begon met wat regen, maar later werd het wel weer iets beter. We hebben ook een tour gedaan Behind the Falls. Dan kan je echt horen met wat voor geweld het water naar beneden komt. Daarna zijn we naar Niagra-on-the -Lake geweest. Daar was het hartstikke mooi weer en hebben ook heerlijk van het zonnetje genoten. We zijn daar nog in een winkel geweest waar ze het hele jaar door kerstspullen verkopen hahaha. In Nederland valt het dus nog wel mee met de kerstspullen verkoop LOL. Later zijn we weer terug gegaan naar the Falls en hebben in de Skylon tower gegeten. `S avonds werden de Falls verlicht, wat een heel mooi plaatje gaf. Tegen half 12 waren we weer terug in ons hotel.

Maandag werden we dus vroeg gewekt door de bouwvakkers. We zijn toen ook maar op tijd weg gereden richting Kingston. Een heel leuk stadje aan een groot meer. Daarna nog doorgereden naar 1000 Islands, maar daar waren helaas al heel wat winkels dicht. Dus zijn we ook maar verder doorgereden naar Ottawa. Daar kwamen we redelijk op tijd aan. Het hotel was prima, maar er was wel heel weinig parkeer gelegenheid. Er was nog maar net 1 plekje voor onze mustang. Nadat we de spullen hadden uitgepakt zijn we de stad in gegaan. We hebben in super groot overdekt winkelcentrum wat italiaans gegeten. Daarna zijn we weer naar ons hotel gegaan.

Dinsdag zijn we naar het parlements gebouw geweest en hebben daar een rondleiding gehad. Schitterend mooi en heel groot. Het gebouw is ook al eens voor een groot gedeelte afgebrand geweest. Maar nu is ie weer helemaal opgebouwd. Maar helaas niet in de stijl zoals hij eerst was. Tegen 1500 uur zijn we naar Tremblant gereden. Dit is een heel groot vakantie park, met veel verschillende hotels. Er lopen hier zelfs herten rond die je kunt voeren met appels.

Woensdagochtend heerlijk uitgeslapen en lekker ontbeten in het park. We zijn toen naar Saint Jovit gereden waar we heerlijk in het zonnetje op een terrasje hebben gezeten. Het stadje deed ook een beetje westerns achtig aan. Daarna zijn we naar het Mont Tremblant National Park gereden. Daar hebben we een behoorlijk klim gedaan, maar wel een schitterend mooi uitzicht gehad. Helaas hebben we geen herten en beren gezien, wel veel eekhoorntjes. Nu zijn we weer terug bij ons hotel. Morgen gaan we richting Quebec.