final days in frisco!

Door Eberson-Neuhof - 10-06-2009 07:46
ja het heeft weer eventjes geduurd maar eindelijk zijn we weer in de bewoonde wereld waar internet voor handen is. dus weer een kleine update van de afgelopen dagen:

dag 14- moab:

We zijn 's middags gearriveerd in Moab, in eerste instantie wilden we aan de rivier slapen bij Moab Village campground, maar dit  vonden we geen mooie plek. Dus zijn we terug gereden naar het centrum waar we een plekje wisten te bemachtigen op Canyonlands RV park waar ook een zwembadje was. Heerlijk een middagje boek lezen, zwemmen etc. Pa en Tuur hebben bij de buren een rondleiding gehad in enorme RV bus. Echte Amerikanen wasmachine, dubbel deurs koelkast, 3 tv's. Back to nature noemen ze dat dan. Na het eten zijn we 's avonds over de "boulevard" gelopen. Morgen hopen we in Arches NP een campground te vinden om te overnachten. Hopelijk is er nog plaats, want het is wie het eerst komt wie het eerst maalt.

dag 15- arches:

Yes het is gelukt! We waren er om 9.00 uur en we hebben de laatste plaats bemachtigd! We hebben echt een engeltje op onze schouder zitten. Eerst even betalen en dan installeren. Daarna door om verschillende trails te lopen. Eerste trail Window Section met Balanced Rock, North en South Window and Turnet Arch. Daarna terug om wat te eten. Tweede trail gelopen naar Devils Garden met Pine tree Arch en Landscape Arch. Vandaar uit zijn Tuur en Wil doorgelopen naar Double Arch en Patrition Arch. Toen de heren terugkwamen bij de RV was deze al versierd met slingers, want volgens Nederlandse tijd was Arthur al jarig. Nadine heeft toetje versierd met kaarsjes en zijn droom werd door de schoonouders ingewilligd. Hij kreeg een Porsche, helaas in speelgoedformaat. Ook Tuur koos voor BBQ als eten op zijn verjaardag.

dag 16- bryce canyon:

ViaTorrey zijn we door Capitol Reef gereden naar Bryce Canyon. Het was een lange rit (ca. 310 mijl) met veel bergen en bochten. Toen we om 15.00 uur aankwamen was het flink bewolkt. Gelukkig trok het later op zodat we toch nog lekker buiten konden eten. We zijn op tijd naar bed gegaan want morgen gaan we weer flink hyken.

dag 17:

Naar Sunrise Point gegaan en vandaar uit de Queens Garden trail gelopen. Mariet en Wil lopen nog verder over de Navajo Trail. Later op de middag komen we weer bij elkaar en gaan gezamenlijk met de shuttle bus door het park om de verschillend uitzichtpunten te bewonderen en omdaar nog een aantal plaatjes  te schieten. De mannen hebben vandaag de zwarte was gedaan. Maar ze hebben het zich aangenaam gemaakt door er een biertje bij te nemen.

dag 18- zion:

Rond 11.00 uur aangekomen. Eerst even wat eten en dan met de shuttle door het park om een eerste indruk te krijgen. Wat een geweldig park. Na alle rotsformaties van de afgelopen dagen eindelijk weer wat groen en water. Prachtig! We zijn op verschillende plekken uitgestapt om rond te wandelen. Onder andere naar Weeping Rock waar we een gratis douche hebben gehad. We hebben in het museum ook nog de film bekeken van het ontstaan van Zion. Net zoals Bryce door Mormonen bekend gemaakt.

dag 19- las vegas:

We zijn op tijd in Vegas, want de klok gaat een uur terug in Nevada!
Via Circus Circus naar de Strip gelopen, vooral Nadine en Arthur die hier nog nooit zijn geweest kijken zich de ogen uit. Wat een kolossale hotels! We gaan eventjes shoppen in Cesars Palace en de Venetian. Als je hier rondloopt waan je je buiten, zo echt  is het plafond geschilderd met wolken en blauwe hemel. Daarna lopen we naar Treasure Island waar we 's avonds gebruik maken van het buffet en de show bewonderen met de piraten voor het hotel. Vervolgens is er een show met vuur (vulkaanuitbarsting gesimuleerd) bij Bellagio. Om 1.00 uur lagen we pas in bed, 12 uur rondgewandeld, we zijn kapot. Daar kan geen trail tegen op.

dag 20- death valley:
's Ochtends gaan we de Hoover Dam bezoeken. Daarna gaan we terug naar Las Vegas om nog even naar de Outlet te gaan. We hebben nog wat zakgeld over om te besteden. Om 16.30 rijden we naar Death Valley, ook hier hebben we weer geluk, want in Furnace Creek is nog plaats. Het is hier wel behoorlijk warm, maar we hebben full hook up dus de airco kan aangezet worden. We hadden ons niet veel voorgesteld van het RV park in the dessert, maar het is veel luxer dan we gedacht hadden. Morgen vroeg gaan we door het park rondrijden.

dag 21:

We staan extra vroeg op om de warmte voor te zijn. Allereerst rijden we naar Bad Water. Dit ligt 85,5 meter onder zeeniveau. Een enorme zoudvlakte. Daarna door naar Zabriski Point, waar we een geweldig uitzicht hebben over Death  Valley met de Golden Canyon. Vanuit hier rijden we in noordelijke richting naar Stonepipe Wells. We stijgen van -85.5 naar 1330 meter. Als we dan via de 395 naar het Noorden rijden bij Lone Pine gaat het verder omhoog naar Lee Vining (Tioga Pass) 2400 meter. Hier hebben we een leuk plaatsje gevonden vlak bij de rivier. De mannen voelen zich meteen een met de natuur en gaan automatisch hout sprokkelen en fikkie stoken. Wat een kampvuur hebben we vandaag! Volgens de laatste berichten is de pass open, hopelijk morgen ook!

dag 22- Yosemite:

Yes! Het weer is prachtig en de Tioga Pass is open, dus we hebben geluk. Na een flinke klim komen we aan bij de oostingang van Yosemite. De zon schijnt volop en er worden foto's gemaakt van de sneeuw. Vervolgens dalen ongeveer 50 mijl naar de vallei. We zien Half Dome (grote granieten berg zie foto), El Capitan en BridalVeil Fall liggen. Naar deze laatste waterval lopen we. We worden hier kletsnat door het stuifwater maar dat nemen we op de koop toe. Vervolgens rijden we naar de Upper Pine Campground want hier hebben we gereserveerd. Met de shuttle bus rijden we naar de vallei terug om ook de Upper en Lower Falls te bewonderen. Daarna zijn we naar het museum gegaan. Hier was een Native American aanwezig die extra informatie gaf over de attributen in het museum en de gebouwen buiten. Daarna terug naar onze camper waar we het eten uit de bear box moesten halen om eten klaar te maken. Toen we laat op de avond nog even bij het kampvuur zaten na te praten, werden we plotseling verrast door een beer. Ja jullie lezen het goed! Omwonenden sloegen meteen met stokken op de bear box, maar toch liep hij onze kant uit. Gelukkig lag ons eten binnen, maar bij de buren lag nog een rugzak met boterhammen op de tafel. Die griste hij mee om 10 meter verder lekker op te peuzelen. Arthur is snel de camera gaan halen en heeft een kort filmpje hiervan gemaakt.

dag 23-Livermore:

Vandaag gaan we de sequoia's bekijken in Mariposa Grove. Dit zijn hele oude, reusachtig grote bomen die niet meer veel voorkomen in het park. We hebben hier een lange wandeling gemaakt naar de Bachelor en de three graces, the Giant Grizzly en the other Tunnel Tree. Zeer indrukwekkend. Daarna door naar Livermore waar we alvast de koffers hebben ingepakt en de camper hebben gepoetst. Het is de laatste avond in de camper, want morgen vroeg voor 10.30 uur moeten we deze in Hayward inleveren.

dag 24- San Francisco:

Alles goed verlopen met het inleveren. We waren ruim op tijd aanwezig, want verwacht je ook van de planners Eberson! Het gekozen mijlenpakket was net toereikend, we hadden slechts 30 mijl over. Zo zie je dat wat huiswerk thuis je veel geld en stress kan schelen. Patricia van road bear is er weer en brengt ons met een busje down town. We zijn al vroeg in het hotel, gelukkig zijn onze kamers al klaar en kunnen we onze spullen naar boven brengen. Even opfrissen en dan de stad in. Via China Town lopen we naar Lombard Street. Vandaar uit naar Fisherman's Warf hier kijken we natuurlijk even bij de robben en we checken waar we morgen moeten zijn om naar Alcatraz te gaan. Ook hier blijkt dat het goed is dat we de kaartjes al van te voren gereserveerd hebben, want voor vandaag is al weer alles uitverkocht. Vervolgens gaan we terug naar Pier 39 om te kijken waar we een hapje gaan eten. We hebben een heerlijk visrestaurant gevonden waar we heerlijk hebben gesmikkeld! Vol en rond gaan we terug naar ons hotel. Even het eten laten zakken, dus nog even verder naar Union Square maar de voetjes laten het niet toe om hier te lang rond te lopen. En we wilden jullie natuurlijk nog even op de hoogte brengen van onze avonturen de afgelopen dagen, vandaar dat we niet te laat terug zien in het hotel. Hieronder zie je ons hotel, we zitten midden in het centrum op Bush street, om de hoek bij China Town.

Slaap lekker allemaal, morgen is onze laatste dag hier en dan donderdag vliegen we weer terug!
Een verslag via mail zal waarschijnlijk niet meer volgen, maar via de homepage van pa kunnen jullie later onze foto's bekijken of kom gerust een keertje langs!