Dag 16 Cameron - Grand Canyon

Door Ruigrok - 14-06-2009 16:45

Het was ons gisteren gelukt om telefonisch een plaatsje op de camping in de Grand Canyon te reserveren voor 2 nachten. De Grand Canyon Camper Village.
We gooiden de tank weer vol ( $ 2,89) en reden richting de Grand Canyon. De rit erna toe was niet veel bijzonders. Langs de weg hier en daar indianen in hun marktkraampjes met  juwelen en andere spullen.
Binnen een uur kwamen we bij de ingang van het park aan. Aan de parkweg liggen alle uitzichtpunten . We konden de RV overal makkelijk parkeren, en was plaats genoeg en we zijn natuurlijk bij alle uitzichtpunten gestopt. Het was niet druk en dat viel ons wel een beetje op het was nogwel weekend.
De Grand Canyon zou het hoogtepunt van onze reis moeten worden en ik moet eerlijk zeggen dat het aan al mijn verwachtingen heeft voldaan. Het is moeilijk te beschrijven maar het is zo enorm mooi en groots wat je ziet. Alles is op de foto en film vastgelegd dus kunnen we er thuis nogmaals van genieten.
Omdat onze camping net buiten de grens van het park lag zijn we daar eerst naar toegereden en hebben daar de RV achtergelaten. Er rijdt een gratis shuttlebus naar en door het park en daar hebben we nog meer uitzichtpunten mee bezocht.
We hebben voor zondag een vlucht met een vliegtuigje boven Grand Canyon geboekt van 1 uur.
's avonds in het IMAX theater hebben we vast een voorproefje kunnen nemen wat ons te wachten staat.
Gegeten hebben we bij de Italiaan. We namen alle 3 een pizza maar die was zo groot dat we 2 doggie-bags nodig hadden om alles mee naar de RV te nemen. We kunnen 3 dagen pizza eten.
Het was een dag om nooit meer te vergeten.....waarschijnlijk morgen nog een....

Ik geef de Grand Canyon Village campground een 7.
Doet een beetje rommelig aan maar wel een uitstekende ligging bij alle winkeltjes, restaurantjes en Imax theater.. Net buiten het park. (zuid ingang) gelegen . Gratis shuttlebus stopt voor de deur.
Deze gaat zowel het park in als naar het vliegveld.