Een lange reisdag

Door Klaas & Nanda Knobbe - 21-06-2009 18:53

Zaterdag 20 juni 2009

Een lange reisdag.

Vandaag staat er een grote afstand op het programma. Gelukkig hebben we daar gisteren al een klein voorschotje op genomen. Het is al weer een stralende blauwe lucht. Ook al zijn we Hollanders we laten het gratis ontbijt tóch maar niet doorgaan. Onze RV wil wel en ontbijt en hij krijgt z’n tank weer vol. Mazzel deze keer $ 2.57 per gallon (± 3 l.) Hij lust aardig wat, maar brengt ons overal. We rijden weer in de hoge bergen. Het neemt veel tijd. Om 70 mile te rijden zijn we 2½ uur onderweg. Het is een mooie en spannende tocht. Onderweg eten we wat en wisselen we van zitplaats. Amerika is groot en meestal mooi maar het gedeelte wat we vanmiddag rijden is alleen maar SAAI. Niets te zien, alleen wat graspollen, eigenlijk vrij vlak en het houdt maar niet op. Ook dit hoort erbij.

Er is een uitzichtpunt waar we even blijven rusten. Daarna gaat het wat vlotter, de weg wordt ook wat beter. Op een gegeven moment gewoon een bordje wegwerkzaamheden, midden op een 4-baansweg. Hebben ze de bovenste laag asfalt verwijderd! Nou, daar heb ik het wel even warm van gehad.

Het landschap wordt wat vriendelijker. Meer landbouwgrond maar een rotzóói…. Niet te geloven. Overal staat of ligt wat te verroesten. Het kan allemaal. Ook dat is amerika, een land van uitersten.

Vanmorgen reden we door Vernal. Totaal anders, alles keurig, overal bakken met petunia’s. Een fleurig geheel. Door het Flaming Gorge gebied gereden. Wordt veel voor recreatie gebruikt. Er is een grote dam gebouwd en zo is er een stuwmeer ontstaan. Echt amerikaans, dus groot. Het valt qua tijd mee vanmiddag dus besluiten we nog maar een stukje erbij te doen. Het laatste stukje gaat door land met indiaanse namen zoals Shoshone. We stoppen in Thermopolis. Hier zijn minerale bronnen. En dat is te ruiken! Wat jammer dat mijn zwemspullen ook in de verloren koffer zitten….

Elke dag weer wat anders. RV-park is wel leuk, achter ons loopt een goederenspoorlijn. Achter 2 locomotieven hangen 63 wagons met allemaal 1 of 2 containers erop. De douches zijn slecht, moeten ook nog kwartjes in en het water is koud. Het eten is vandaag niet bij Betty maar bij Nanda. Smaakt best. Maar het leukste is ons uitzicht, de amerikaanse familie naast ons. Vader, moeder 2 zoons en een dochter. Allemaal véél te dik. En wat eten ze? BBQ, buiten klaargemaakte burgers, zó met de blote (ongewassen) handen in elkaar geduwd en lekker op het vuur. De muggen zitten er op. Brood erbij en de nodige flessen met sauzen staan erbij. Wij genieten.