2 reisdagen naar Bakersfield en Yosemite

Door Elly en Coen - 07-04-2009 06:00

Zoals reeds gezegd in het vorige verslag, vonden we de afstand naar Yosemite veel te lang. In Bakersfield hadden we een overnachtingsadres gevonden en zouden daar eerst maar eens vragen of er nog een kamer vrij zou zijn.

De weg door Death Valley is vrij lang en heet. Dan ga je weer de hoogte in en denk je dat je er uit bent, Nee hoor, want over de heuvelrug daal je weer naar beneden. Je rijdt langs zoutmeren en zandduinen.
Nou had Tom, onze trouwe wegvinder, een heel andere route in gedachten dan Tioga Tours. En als Tom zegt links af, nou dan gaan we ook links af. Wel even uitkijken of je niet een of ander water induikt.
We zijn over prachtige weggetjes gereden. Soms zagen we een dorpje en op andere plaatsen een heel lang hekwerk met af en toe een radarstation. Nou bleken wij tussen grote oefenterreinen door te gaan, die gebruikt worden om wapens te testen. En het ergste is nog dat het terreinen waren van de Amerikaanse Marine. Wel zagen we soms water op de weg (fatamorgana), maar geen schepen.
Ook twee vliegvelden reden we voorbij.

Eenmaal de dessert verlaten, moesten we nog om de "Sierra Nevada" heen. Op zich een mooie weg. De afdaling naar Bakersfield is heel lang en je moet je snelheid goed in de gaten houden. De omgeving leek op die van de heuvels in de omgeving van Malibu.                                                                                       Vlak bij Bakersfield werd het vlak. Veel agrarische bezigheden. Wijnstruiken en worteltjes wisselden elkaar af.

Het overnachtingsadres had nog ruimte over, zodat we niet verder hoefden te zoeken. Lekker bed en na een goede nachtrust weer op weg naar Yosemite.

Tot en met Fresno reden we langs een spoorlijn. Ten noorden van Bakersfield zagen we vele grote stallen of zoiets, waar vee liep, die waarschijnlijk met de trein ergens naar toe gebracht werden. Logisch om de dieren al vast aan de trein te laten wennen. Schrikken ze niet meer zo erg als ze er in moeten.

Na Fresno werd het landschap weer mooi. Langzaam stegen we in de richting van Oakhurst. Prachtige heuvels, waar je tussendoor of overheen rijdt. In Oakhurst was ons eerste adres ook meteen raak en kregen we een mooie grote kamer.

Wel zijn we het Park nog even in geweest. Meteen na binnenkomst rechts om de grote bomen (sequoia) te bewonderen. Nou de auto konden we daar niet meer kwijt, dus moesten we deze een eind terug neerzetten. De weg naar de grote bomen was nog afgesloten, dus moesten we lopen. Nou dat viel tegen. Heen 50 minuten heuvel op en dan na de bezichtiging 50 minuten heuvel af. Ik weet niet meer wat het ergste van die twee was, maar we hebben het gered.

Na het tikken van dit verslag gaan we ons bed maar weer eens opzoeken en hopen jullie later wel weer te vertellen over de dag van morgen.