1e bericht (21-04-2010)

Door Dirk en Manuela - 19-08-2010 13:44 Hallo luitjes,

Goedemorgen voor jullie en goedenavond voor ons; YOEHOE, we zitten in Orlando - Florida - Amerika.

Vanmorgen vol spanning uit bed gegaan; zal ons vliegtuig gaan en ons naar Amerika brengen ?
Dinsdag was hij ook gegaan met 20 minuten vertraging dus we hadden goede hoop.
Om 8.15 uur keken we voor een laatste keer op schiphol.com en zagen geen delayed of cancelled achter Atlanta staan dus op naar Schiphol. Onze schoonzus Sanne haalden ons en bracht ons naar station Heerhugowaard.
We hadden besloten om met de trein naar Schiphol te gaan. We wisten namelijk niet goed wat we om en rond Schiphol konden verwachten. Met de trein van 9.00 bereikte we om 10.00 uur Schiphol.
We liepen meteen door naar de vertrekhal. Bij KLM was het een drukte van belang. Netjes in de rij gestaan en na 30 minuten werden we geholpen. De tassen werden ingenomen en we ontvingen onze boarding pass.
Het gaat nog steeds goed  !
Na de douane nog een klein beetje geshopt; luchtjes en sigaretten. Inmiddels verscheen op het bord; onze vlucht vertrekt ipv 13.50 - 14.30 uur. Prima, als hij maar vertrekt.
Op tijd bij de gate voor de "strenge" bagagecontrole. We mochten meteen al doorlopen het vliegtuig in.
Het duurde even voordat alle passagiers er waren maar om 15.00 uur reden we dan toch richting de Polderbaan. YES !
En niet veel later vlogen we boven Nederland.
We konden ons uitstekend vermaken in het vliegtuig; we hadden weer eigen tv-schermpjes dus konden we weer lekker filmpjes kijken. Tussendoor werden we goed verzorgd met eten, drinken en ijs.
Voordat we het wisten, moesten we ons gereed maken voor de landing op Atlanta. We zijn in Amerika !
Met de berg ingevulde formulieren naar de douane voor vingerafdrukken en foto. Met als beloning een stempel in onze paspoorten. We waren welkom ! Onze bagage opgehaald en naar de volgende uitdaging.
Door de vertraging vanuit Nederland hadden we echter onze volgende vlucht naar Orlando gemist. Gelukkig voor ons gingen er vanavond nog 2 vluchten naar Orlando dus moesten we onze tickets omboeken. Dit ging zonder problemen.
We kregen de eerstvolgende vlucht om 21.30 uur.
Daarna begon het hele feest van controles weer; schoenen uit, riem af, jas uit, alle tassen door de scan, etc.
Nu moesten we ong. 2 uur wachten voor onze vlucht. Dit deden we met een lekker beker koffie en thee van Starbucks.
Er werd echter op tijd begonnen met het inchecken waarbij zone 1 als eerste mocht; dat waren wij.
Wat denken jullie ? Had ze onze stoelen omgeboekt naar First Class. Nou jullie begrijpen dat vonden wij natuurlijk geen straf. Jammer dat het maar voor een vlucht van 1½ uur was !
Na een goede vlucht waarbij de vermoeidheid toesloeg, landde we op Orlando. De bagage opgehaald, een taxi gepakt naar ons geboekte hotel en daar zitten we nu.
We hebben draadloos internet dus ik dacht even gauw een mailtje eruit voordat we lekker naar ons bedje gaan. Nu weten jullie ook meteen dat we goed Amerika aangekomen zijn en dat onze vakantie kan beginnen.

We zijn nu bijna 23 uur wakker dus het wordt wel tijd. Het is bij jullie 6.15 uur en voor ons 0.15 uur. Wij zeggen "welterusten".