3e bericht (03-05-2010)

Door Dirk en Manuela - 19-08-2010 13:53

Hallo luitjes,

Zijn inmiddels aan de kust van South Carolina aangekomen. We hebben het mooiere en warmere weer opgezocht.We zitten op een State Park, vlakbij de receptie met WiFi dus we dachten; laten we maar weer even wat van ons horen.

Maandag 26 april (42 miles - Cheaha State Park)

Naar Cheaha State Park. Dit park ligt op het hoogste punt van Alabama (2407 feet) en het was er dus ook kouder. RV (zo noemen ze hier een camper – Recreation Vehicle) op de camping gezet en een wandeling gedaan. Prachtig uitzicht vanaf de rotsen het dal in met een meer. Daarna waren we het pad kwijt en zijn via een niet-bestaand pad (Dirk zijn favoriet) weer naar boven gestaan.

Dinsdag 27 april (196 miles - Tallulah Falls State Park)

Heel vroeg eruit; foutje. Dirk zijn telefoon/wekker stond nog op Georgia-tijd ipv Alabama. Nouja, planning was om naar Atlanta te rijden voor Aquarium en Coco-Cola museum.De TomTom looste ons zonder al teveel problemen het centrum in, vlakbij de beide attracties.We vonden zelfs een parkeerplaats voor onze RV in het centrum. Voor slechts $ 20 ! Aquarium heel indrukwekkend met 4 van die enorme haaien erin. Coco-cola museum was super; de geschiedenis, de merchandise, de reclame en tot slot het proeven. Om de stad uit te komen, raakte we in de file. We besloten gebruik te maken van de carpoolstrook; we rijden tenslotte met 2 personen. Dit ging heel goed.

Woensdag 28 april (18 miles - Black Rock Mountain State Park)

Onze ochtendgymastiek bestond uit het afdalen en beklimmen van in totaal 1100 treden. Beneden tussen 2 rotswanden over het water hing een (wiebel)brug. Na deze inspanning reden we naar de volgende State Park. Dit zijn onze favoriete campings; in de natuur, niet te groot, picknickbank en wandelroutes. Deze lag ook weer hoog. Een wandeling gedaan naar het hoogste punt met mooie vergezichten. ’s Avonds koelde het hard af en hadden ’s nachts de kachel maar aangezet.

Donderdag 29 april (189 miles - Lake Powhatan)

Het was vannacht dus 4 graden ! Verder gereden naar het begin van de Blue Ridge Parkway. Dit is een mooie (motor-)route over een bergkam. ’s Avonds naar de bioscoop in Asheville. Er was een 3D-film uitgekomen van mijn favoriete countryzanger Kenny Chesney. Een concert zat er niet in want hij had een jaar vrijaf genomen. Zijn concerten zijn altijd totaal uitverkocht maar dat konden we van de zaal niet zeggen; we zaten in totaal met 6 personen. Bios stond in een nieuw gebouwd stadje. Het zag er zo nep uit dat ik steeds het gevoel had dat ik in een filmdecor rondliep. Zo onnatuurlijk en netjes. Daarna hadden we weer een mooie camping gevonden aan het water.

Vrijdag 30 april (88 miles - Carolina Hemlocks Recreation Area)

De hele dag hebben we in oranje-shirts gelopen ! Wat inkopen gedaan en daarna weer terug naar de Blue Ridge Parkway. Ook hier weer een hoogste punt bezocht; Mnt. Mitchell, hoogste punt van North-Carolina 6.684 feet. Wat voel je je toch klein en nietig tussen al dat natuurgeweld hier. Voor ’s avonds hadden we weer een prachtige camping gevonden. Die Amerikanen zijn echt verzot op kampvuren en eten.

Zaterdag 1 mei (357 miles - Jones Lake State Park)

’s Ochtends door een geur van fikkies en eten naar toiletgebouw. We hadden besloten dat we de bomen van Blue Ridge Parkway wel een beetje zat waren en dat we nu maar naar de kust moesten gaan. Het werd vandaag dus een rijdag. Gelukkig werkte het weer mee; niet al te warm en zonnig. Toen we de snelweg hadden verlaten om het voorraam van de RV schoon te maken, zag Dirk bij een Ford-dealer de nieuwe Ford Mustang staan. Hier moesten we natuurlijk even een kijkje nemen. De dealer had er 8 staan. De zilveren met zwarte strepen was wel onze favoriet. Ook binnen had hij nog een mooie staan. Die willen wij natuurlijk ook graag zien. Een zwarte met witte strepen Shelby GT 500 uit 2007.

Dirk is nog op zoek naar een ander karretje dus visitekaartjes uitgewisseld en thuis maar eens een en ander bekijken. Onderweg gestopt voor benzine en een broodje. Hier stonden op het parkeerterrein oldtimers.Hier even naar toegelopen. D’r stond ook een hele mooie Ford Mustang cabrio uit 1967. Een nightmistblue, de man was al 31 jaar eigenaar. Voor het juiste bod was hij te koop !

Vandaag in totaal 357 miles gereden. Gelukkig hadden we wel weer een mooie camping gevonden. Alleen moest ik ’s avonds wel naar binnen want ik werd weer opgevreten door de muggen en ik weet hoe heftig ik hier op reageer.

Zondag 2 mei (108 miles - Myrtle Beach State Park)

Vandaag echt naar de kust. Het weer was hier super; 29 graden met een fijn briesje. Eerst zijn we even naar een basspro gegaan. Kijk maar eens op www.basspro.com.  Hier kun je van alles kopen; speedboten, geweren, bogen, hengels oftewel alles voor outdoors. Een camping aan het strand gevonden. Dit is echter een grootschalige State Park op enkele minuten van het strand. Hier bivakkeren de oudjes met grote buscampers en moet je uitkijken dat je niet overreden wordt door golfkarretjes. Zo doen ze hun rondje ’s avonds en houden ze de boel in de gaten.

Maandag 3 mei (42 miles - Huntington Beach State Park)

Bij jullie is het 15.30 dus bijna tijd om naar huis te gaan. Hier begint de dag net; hier is het 9.30 uur. Lekker buiten ontbeten met een graadje of 23. Dirk sprak iemand op het toilet en er was slecht weer op komst voor vanmiddag en morgen. Oké ! We gaan de RV reisklaar maken en dan zakken we weer verder af naar beneden richting Charleston. Hier staan diverse katoenplantagehuizen en het stadje schijnt ook heel mooi te zijn qua historische gebouwen. We gaan het zien.

Zo, weer helemaal bijgepraat.

Groetjes uit een warm 25 graden Myrtle Beach

Dirk en Manuela

PS Nascar Richmond gingen we toch niet redden; werd zaterdagavond verreden dus dan moesten we wel heel erg haasten.