4e bericht (09-05-2010)

Door Dirk en Manuela - 19-08-2010 13:56
.ExternalClass .ecxhmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.ecxhmmessage {font-size:10pt;font-family:Verdana;}

Hallo luitjes,

Vandaag hebben we weer een rijdag in de planning; van Savanah GA naar Jacksonville FL. Ik dacht dan kan ik tijdens het rijden wel een verhaaltje in elkaar typen en als we dan een McDonalds tegenkomen dan versturen we het. TomTom helpt Dirk maar zo moeilijk wordt het echter vandaag niet; je volgt gewoon de highway naar beneden.

Maandag 3 mei (42 miles - Huntington Beach State Park)

We besloten vandaag niet veel te rijden. We namen de volgende camping 14 mijl verderop. We besloten te genieten van het mooie weer. Dat we het park opreden, moesten we over een lange brug. Hier lagen aan onze rechterhand alligators in het water. Ik dacht ik zeg niets, want straks heb ik het niet goed gezien (boomstam !). Dirk dacht hetzelfde maar toen er eentje helemaal bovenkwam, zeiden we tegelijk: ZIE JE WEL ! Later LOPEND terug gegaan om foto’s te maken. Het strand was op deze camping ook weer heel dichtbij. ’s Avonds met een aangename temperatuur buiten gegeten.

Dinsdag 4 mei (110 miles - OAK Plantation Campground)

Na zo’n mooie dag als gisteren zo triest was hij vandaag: REGEN, REGEN en nog eens REGEN. Vandaag zijn we naar Boone Hall Plantation geweest. Dit is het plantagehuis uit de film van North & South waar Patrick Swayze woonde. Prachtig die oprijlaan met 300 jaar oude eiken met Spanish moss (spagnum). Ook de slavenwoningen voor het hek stonden er. Deze huisjes vormde het museum met in elk huisje een verhaal; het wonen, het werken, het geloof, de vrijheid, etc.

We besloten de gezelligheid binnen op te zoeken. TomTom ingesteld op bios en even later stonden we bij een winkelcentrum met bios. Hier om 17.40 uur naar de film The Losers geweest. Ook weer een druk bezette voorstelling; we waren met z’n 6-en. Buiten bij de camper stonden 2 verdachte auto’s naast onze camper. Echt zo’n negerauto; een grote Amerikaan met van die foute blingbling-velgen met beslagen ramen. Kan best zijn dat ze stonden te wachten tot het wat donkerder werd zodat ze een kijkje binnen konden nemen. Blijft gissen natuurlijk, ze konden ook op iemand staan wachten maar met 2 auto’s !?

Woensdag 5 mei (25 miles - OAK Plantation Campground)

Vandaag weer een hele mooie zonnige dag. We zouden naar Charleston gaan, de stad met de antebellumhuizen. Het zoeken van een parkeerplekje voor de camper ging wat moeilijk. Uiteindelijk hebben we hem maar ergens in de haven geparkeerd waar mensen aan boord gingen voor een cruise. Lopend naar de VVV. We besloten de stad niet te verkennen met een busje of paardentram. We kochten een wandelgids en gingen op pad. We liepen langs een fietsenboer die ook fietsen verhuurden. Helemaal geweldig.

Een onwijs leuke dag gehad in een onwijs mooie stad. Het is jammer dat al dat blik in de straten staan want als dan zo’n paardentram voorbij komt, verlang je toch wel een beetje naar die tijd. We besloten onszelf ook maar eens te trakteren op een heerlijke lunch.Souvenirs gekocht, fietsen ingeleverd en terug naar de camper die nog ongeschonden op zijn plek stond. Wat een geluk ! Op de terugweg naar camping werd er een All-American-Cars-Wednesday (ik verzin maar wat !) georganiseerd. Stonden een paar mooie oude Amerikanen tussen. Ook een zwarte 390GTA cabrio. Even een praatje gemaakt met de eigenaar. Deze wilde hem helaas niet verkopen. Hij had wel mooi bij onze verzameling gestaan !

Donderdag 6 mei (77 miles - Hunting Island State Park)

Vandaag weer een stukje verder naar beneden; naar Beaufort SC. Weer een camping met veel gepensioneerden. We hadden nog keuze uit 2 plaatsen. We namen de plek vlakbij de zee. Op 30 of 50m, dit hangt van af van hoog-of laagtij. Na de lunch geprobeerd naar de vuurtoren te lopen. Deze waren we op een gegeven moment “kwijt” in de bomen. Na een beetje rondlopen en uiteindelijk vragen de toren gevonden. We vonden het al zo gek; zo’n attractie moet voor de Amerikaan met de auto te bereiken zijn dus ver van de parkeerplaats kan hij niet zijn. De 176 treden beklommen waar we werden beloond met een mooi uitzicht over land en zee. De rest van de middag op het strand doorgebracht. Dirk stond te kletsen met een Amerikaan en ik lag lekker bij te kleuren. Op het strand was het weer druk; hier heb je dus last van hang-ouderen met golfkarretjes !

Vrijdag 7 mei (1 mile - Hunting Island State Park)

Om 8.00 uur liepen we al in de zon over het strand. De temperatuur liep al op. We besloten nog een dagje te blijven als ze nog een plekje voor ons hadden. Het was weekend dus bijna al plekken waren bezet. Ze had er nog 2 voor ons vrij. De zee was nu ietsies verder maar nog steeds lopend te doen ! De hele dag aan het strand doorgebracht. Voor Dirk vrij uniek maar hij had iets te doen; haaientanden zoeken en met iedereen kletsen. Ons Engels wordt al beter maar ons vreselijke accent daar komen we maar niet vanaf. En die Amerikanen vinden het allang prachtig; voor de 3e keer Amerika, 2e keer naar dit gedeelte Deep South, trekken met een camper ipv hotels, langs de State Parken en een Ford Mustang in Nederland.

Zaterdag 8 mei (102 miles - Skidaway Island State Park)

We hadden graag nog een dagje op de camping doorgebracht maar we moeten een keer verder naar beneden, naar Orlando FL. Vandaag niet heel veel gereden; 102 mijl. Een Basspro en een Walmart bezocht daarna werd het tijd voor een camping. Er was een State Park in de buurt dus naar deze gereden. Hier bleek een bepaalde groep kampeerders te staan, genaamd de Prevost. Dit zijn “kampeerders” met zo’n buscamper t.w.v. 1 tot 3 miljoen Dollar met daarachter een pickup, Hummer of SUV. Deze zijn meestal wel passend in de kleur van de bus. Eentje had in een dichte aanhanger een Smart staan; zou ik ook doen ! Volgens de ranger stonden er vrijdag 67 van die grote jongens. Vandaag iets minder. Wij een plekje er tussen gezocht; hihi, staan we daar met onze kleine huurcamper. De hele avond hebben we de airco aangehad. Om 20.00 uur was het nog 28 graden. Wel lekker om buiten te zitten maar je wordt aan alle kant gestoken dus toen we het zat waren naar binnen.

Om 3.00 uur ’s nachts raakte Dirk zijn bed nog uit. Hij had de laadruimte onder de camper open laten staan. Het was hier zo warm en dat gedeelte zit precies onder ons bed. Hier hadden we een vuilniszak neergezet en die had een racoon/wasbeertje geroken. Zaklantaarn in zijn gezicht, wat roepen en teleurgesteld liep hij weg. De rest van de nacht beide slecht geslapen.

Zondag 9 mei (251 miles - International RV Park Campground)

De rest van de groep Prevost besloten vroeg op pad te gaan. Ze gingen naar de volgende camping. Ze reizen 4 maanden met de groep door Amerika naar Canada. Ze komen uit diverse staten. Nou  en als zij die zware dieselmotoren starten dan zijn de vogeltjes ook meteen klaar met hun lied. En sliep je, dan was je nu zeker wakker. Dan er maar uit, douchen, ontbijten en op pad. Inmiddels is het 10.45 uur en zijn we 55 mijl verder.