15 mei 2010. Van Mariposa naar Moss Landing 200 mijl.

Door Hans en Truus - 17-07-2010 23:50

De hele weg tot nu toe hebben we ons aan het routeschema gehouden. En vanmorgen toen we opstonden besloten we " alvast naar de kust te rijden".We hadden het er gisteren over gehad omdat het zo lekker (zonnig) weer was en we vorig jaar te weinig gezien hadden van Carmel/Monterey. Daarnaast wilden we ook graag de "17 mile drive" rijden. Een mooie route langs de kust bij Monterey.
Het afwijken van het originele plan is geen goed plan geweest maar daarover later meer! Voordat we afreisden gingen we eerst nog ff naar het stadje Mariposa om brood te kopen en in de bibliotheek te internetten. Daar stonden wel 20 computers gereed om gratis te internetten. Wat een service! Enfin aan het eind van de ochtend richting kust naar Moss Landing een KOA camping direct aan de kust gelegen.
Ik had gebeld en er was nog een plaats vrij. En het weer? Prima! Ok, we komen eraan. Reserveer deze plek maar voor ons.
Echter hoe dichter we bij de kust kwamen hoe slechter het weer werd. Er kwam er een zeemist opzetten waardoor het lekkere zonnige weer van 30 C veranderde in mistig weer met een temperatuur van ca.15 C ! Daar werden we niet vrolijk van. Ook niet van de camping. Deze lag wel aan de kust maar direct in de buurt lag ook een elektriciteit centrale!  Later hebben we er wel om moeten lachen maar bij aankomst hadden we het liefst rechtom keert gemaakt. Weer niet goed voorbereid Hans!

De camping met jachthaven met uitzicht op de ..........

De campingbeheerders waren reuze vriendelijk en we werden op alle bezienswaardigheden en restaurants in de omgeving attent gemaakt. Ook kregen we nog 10% korting op onze overnachting omdat het weer zo tegenviel. Aardige jongens die Amerikanen. De omgeving van de camping is best aardig met winkeltjes, galerijen en veel (goede) restaurants.
We zijn toch als echte Zeeuwen langs het strand gaan wandelen en toen we de duinen terug overstaken op de weg terug naar de camping zagen we een regelmatige stoet auto's rijden naar het eind van de haven. Nieuwsgierig als we zijn gingen we maar eens polshoogte nemen om te zien wat daar zo bijzonder was.Het bleek een Fish Market te zijn. Een hele grote overdekte vismarkt waar dagelijks verse vis en schaaldieren werden verhandeld. Daarnaast bleek ook dat je er kon eten en dat ze daar de "beste vissoep van Amerika" serveerden. De kok had hiervoor een internationale prijs gewonnen en was regelmatig op televisie met een kookprogramma. Om 17.00 uur stond er een rij van wel 30 personen te wachten op een tafel. Wij besloten er ook te gaan eten, maar wel op een later tijdstip. Dus eerst nog maar wat drinken bij onze camper en dan later terugkomen in de hoop dat het wat minder druk zou zijn. Toen we naar onze camper terugliepen kwamen we langs een nogal wild café met goede (Hendrix) muziek. Het was "wild" omdat er een aantal Harley's geparkeerd stonden en twee mensen in een auto, die voor de bar geparkeerd stond, de liefde aan het bedrijven waren! Zij hadden blijkbaar geen last van de kou!
Truus overgehaald om naar binnen te gaan en het was precies zoals ik het me voorstelde. Getatoeerde mannen en vrouwen (veel Mexicanen ook)  en alleen maar Tequila en Corona. Twee pool biljards in het midden en een grote jukebox waarbij jezelf het geluidsvolume kon instellen als je er een muntje ingooide voor een plaat. Toch werden we volkomen geaccepteerd en een aantal mensen knoopte zelfs een praatje met ons aan. "Where do you come from"?  We hadden deze vraag al vaker gehad en vrijwel altijd had iemand wel een gezinslid of een kennis die in Holland geweest was. Aardige jongens die Amerikanen! Enfin na een paar corona's en een paar nummertjes Stevie Ray Vaughan terug naar de Fish Market voor ons diner. En dat was inderdaad ongeëvenaard. De krabben en kreeften zwommen in de soep.

Ziet er goed uit toch!
Na het eten terug naar de camper, waar we met de verwarming aan! (het was ondertussen afgekoeld naar 12C) nog een kaartje gelegd hebben. Truus maakte misbruik van mijn geestelijke (on)gesteldheid die als gevolg van een aantal corona's niet meer optimaal was. 7-6 nog wel in het voordeel van Hans. Wordt spannend! Morgen de laatste kans voor Truus om gelijk te komen of neemt Hans de eeuwige roem in ontvangst?