High Way 1

Door Amerika droom 2009 - 30-04-2009 07:48
Hallo lezers,

Dag 8, Monterey en San Simeon

Vandaag vertrekken we niet zo vroeg, we gaan naar Montery. Daar gaan we het Aquarium bezoeken. We hadden in eerste instantie ook nog een boottocht gepland, maar door de late aankomst kunnen we dit niet meer boeken. Wat betreft het weer is dit niet zo verkeerd. Er staat erg veel wind en dat betekent veel schommelen op het water. En aangezien er drie van ons zijn die hier niet zo goed tegen kunnen vinden we een bezoek aan het museum en een wandeling door Montery een prima alternatief.
Montery is een leuke plaats om te bezoeken, we wandelen naar het aquarium. Het is een fantastisch aquarium, je kijkt je ogen uit. Zoveel verschillende vissen, koraal, kwallen, enz. Het aquarium heeft op dit moment een speciale “tentoonstelling”van zeepaardjes. We wisten niet dat er zoveel verschillende soorten waren.

We gaan terug naar de camper, eten een broodje en dan op naar Hearst Castle. De tocht over de High Way 1 mogen we wel als behoorlijk heftig bestempelen (enorm rotsachtig). De hoogtes doen niet alleen pa maar ons ook sidderen. Het uitzicht is als je geen last hebt van hoogtevrees in één woord geweldig. Door dit bergachtige gebied kunnen we geen tempo maken en kost het ons meer tijd dan we verwacht hadden. Onderweg is er ook nog een truck gekanteld hij hangt met de trailer in de afgrond, de cabine staat nog op de straat. Wat zal deze chauffeur een angst uitgestaan hebben, gelukkig kunnen we er nog net langs.
We stoppen onderweg om foto’s te maken, bij Big Sur en nog een vista point waar allemaal zeeleeuwen liggen te “zonnen” het is een fantastisch gezicht.
Als we bij Hearst Castle komen is er helaas geen tour meer. Er is wel een camper ground op 5 mile van Hearst Castle. We besluiten om hier te gaan kamperen, in plaats van in Morrow Bay.
Want we willen Hearst Castle toch wel graag bezoeken.
De camper ground is een State Park, vrij primitief maar de douches zijn geweldig. Net wat we nodig hebben na zo’n lange dag. Morgen om 8.00 kunnen we beginnen met de tour in Hearst Castle, vroeg op dus.

Dag 9

We zijn op tijd bij Hearst Castle, we bekijken eerst een film over de geschiedenis van de familie Hearst en de bouw van Hearst Castle, daarna begint de tour. Pa gaat wel mee naar de film maar niet naar de tour (we moeten de berg op). Het kasteel, de tuinen en de zwembaden zijn mooi, we bezoeken ook een aantal gastenhuizen. Het was de moeite van het wachten waard.

Na ons bezoek gaan we richting Malibu Beach, daar aangekomen zijn we te laat om nog een tour te regelen. We besluiten om morgen door te gaan naar een andere camper ground, omdat er vanaf deze camper ground/plaats weinig te regelen valt. Vandaar uit willen we een tour boeken door Los Angeles. Zodat we alles niet zelf op hoeven te zoeken en Peter dan niet alleen maar druk is met het rijden. En dan hebben we als voordeel dat we de volgende dag niet eerst door een drukke stad moeten als we op weg gaan naar Flagstaff (dit wordt n.l. een lange reisdag, we zouden dit vanaf Malibu Beach doen).