Dag 2

Door Fleur en Remco - Margriet en Hans - 11-05-2009 15:54

10 mei

Gisteren werden we keurig op tijd afgehaald door een shuttle bus bij ons hotel. Daar gingen we dan, eindelijk onze camper ophalen. Na een rit van 20 minuten kwamen we aan bij de Los Angeles afdeling van Cruise America. Vanwege onze ’Early Bird’ boeking konden we al ’s ochtends terecht. We waren helemaal alleen bij het verhuurbedrijf. Ook hier is de economische crisis dus nog steeds in gang. Na het zien van een instructie filmpje (in het Nederlands) konden we weg gaan Wat is 10 meter lang! Gelukkig hadden we een navigatiesysteem bij ons. Ideaal in de straten jungle van het immens drukke Los Angeles…… Helaas kregen we hem niet werkend. Dan maar de OUDERWETSCHE papierenkaart, ook heel duidelijk. Tenzij je niet weet dat de straatnaambordjes, hangende boven de weg, de naam van de kruisende weg aangeven, en niet van de weg waar je op rijdt. Toch zijn we op de goede weg gekomen en zijn we onze reis begonnen.

Het ging niet erg snel, vanwege de grote verkeersdrukte in Los Angeles, een stad die niet echt pittoresk toe noemen is. Op 20 kilometer van Palm Springs uiteindelijk een nette Koa camping gevonden. Hier valt het al op dat de gemiddelde Amerikaan vriendelijk en geïnteresseerd is. Toch kloppen de meeste vooroordelen wel. Onze 10 meter lange camper is nog niet half zo groot als wat de echte Amerikaan meesleept en de BBQ is net zo goed een vast onderdeel in hun leven als tandenpoetsen bij ons.

Vandaag een erg goed begin van de dag gehad. Na een ‘reset’ van het navigatiesysteem, bleek deze weer te werken. We kunnen dus heel de wereld weer aan. We zijn begonnen met een korte rit naar Palm Springs. Dit kuuroord voor de rijke medemensen onder ons, is een soort oase in de woestijn. Hier zijn we via een kabelbaan met een draaiende gondel, “Palm Springs Aerial Tramway”, 2500 meter een berg opgetrokken. De tocht was echt spectaculair en wat we op de top aantroffen was een erg mooi stukje natuur. Grote rotsen, prachtige grote dennenbomen en een kabbelend beekje, net een sprookje. Een mooi punt om even tot rust te komen. Het was er zo mooi dat we onze volgende geplande tussenstop, Joshua Tree National Park, hebben laten vallen. Zodoende bleven we toch nog iets op schema.

Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Lake Havasu. Een mooi blauw meer midden in het donkere woestijn gebergte. Gatver…. 40,6 graden. Gelukkig had onze camping een klein zwembadje. Snel onze kleren uit en de zwembroek aan. Helaas was het water warmer dan de buitenlucht. Als je het water uitstapte voelde het gewoon even fris aan.

Door een vaste (ietwat te zware) Amerikaanse campinggast zijn wij gewezen op een klein sfeervol, typisch Amerikaans, restaurantje. Hier hebben we heerlijk Mexicaanse wraps en een hamburger gegeten.

Terug op de camping nog even genoten van de sterrenhemel en vervolgens het bed in. Voor mij het begin van opnieuw een slechte nacht. Dit kwam door :

A. De Hitte

B. Snurkende ouders

C. De Hitte

D. De warmte

Ik heb de kussen van de bank gehaald en deze buiten voor de camper op de grond gelegd. Hier ben ik even in slaap gevallen, toen ik wakker werd, werden de gedachtes aan ratelslangen en schorpioenen mij toch te veel en ben weer binnen gaan liggen.

Vermoeid ben ik net maar opgestaan. Fleur werd ook net wakker. Nu zitten we om 05:30 uur lekker buiten. Op naar de Grand Canyon. Volgens de berichten is het daar een graad of 25 en koelt het ‘s nachts lekker af naar een graad of 5. Hopelijk slapen we daar wel goed, en kunnen mijn “Grand Canyon Wallen” plaatsmaken voor uitgeruste ogen.