Death Valley

Door Michal en Lydia - 18-06-2009 03:02 Zo, hier zijn we weer. Zoals al geschreven hebben we gisteren genoten in Yosemite. We hebben heel veel gezien van de vallei en een wandeling gemaakt naar een mooie waterval en een meer. 's Avonds hebben we nog geluisterd naar een verhaal van een park ranger over alle vogels in het park, dus we zijn heel leerzaam bezig geweest.

In San Francisco hebben we trouwens ritjes gemaakt met de cable car, zijn we door Chinatown heen gewandeld, we hebben de haven bezocht, diverse oude schepen bezichtigd en de kromste straat ter wereld bekeken. Daarna hadden we de tour naar Alcatraz. Erg mooi om in het echt te zien en 's avonds met de verlichte skyline terug te varen. We hebben nog 2 dingen op het programma staan in de stad, maar die doen we de laatste dag van onze vakantie.

Vanmorgen vroeg zijn we om 7 uur vertrokken en via een bergpas het park uitgereden. Onderweg hebben we nog een wandeling gemaakt naar de beroemde sequoia bomen. We zouden overnachten in de buurt van Lone Pine, maar omdat we zo vroeg waren en alles erg soepel verliep zijn we nog 1 1/2 uur doorgereden naar de ingang van Death Valley. Hier staan we nu in een grote grindbak met boompjes genaamd Panamint Springs Resort RV park. Het was hier erg warm, maar we waren hier net na half 4 en vlak erna ging de zon weg en kwam er een briesje en nu is het prima uit te houden. We hebben hier water bij de plek en voor de rest hebben we alles bij ons, dus wij redden ons wel. Morgen vroeg gaan we door de bloedhete Death Valley heen en dan rijden we naar Las Vegas. Daar hebben we ook stroom (en afvoer) bij de plek, dus dan kunnen we weer eens wat foto's plaatsen. Nu is de accu bijna leeg nl., dus houden we het even bij tekst ;-)

Deze camping hebben we trouwens gevonden doordat we midden op de snelweg in the middle of nowhere ineens draadloos internet hadden. Alleen in Amerika...