Monument Valley - Arches NP

Door Dirk en Linda - 19-07-2009 14:55 Vandaag gaan we naar Arches National Park. Omdat we een beetje op tijd hier aan willen komen zijn we vroeg opgestaan. Om 9.15 uur vertrokken we met de camper richting Arches. We verlieten Monument Valley via het noorden en kwamen hierbij langs het beroemde punt waar we een aantal foto's hebben gemaakt.

Omdat we onderweg langs wegwerkzaamheden reden kwamen we pas om 13.00 uur aan in Moab. Een leuk maar druk stadje. Hier hebben we MC Donalds gegeten en hebben we een camping geboekt.

Om 14.00 uur zijn we richting Arches NP gereden. Dit park kun je bezoeken met je eigen vervoersmiddel. Je kunt hier gewoon door heen rijden. Langs de route door het park zijn verschillende parkeerplaatsen waar je kunt stoppen en waar je een wandeling kunt maken naar een mooi punt.

Het park bestaat uit bogen die uitgesleten zijn uit rotsen.
De bekendste boog is de Delicate Arch. Je kunt hier naar toe lopen maar omdat het zo warm was hebben we besloten om naar een punt te lopen waar je alleen uitzicht had op deze mooie boog.

Aan het einde van de route hebben we nog een korte wandeling gemaakt. Hier zaten wat veel muggen en dus hebben we flink doorgelopen.
Om 18.30 uur waren we terug op de camping en hebben we zelfgemaakte spaghetti gegeten.
We hebben ons voorbereid op de reis van de volgende dag en zijn om 22.00 uur naar bed gegaan.