nieuwsbrief 3

Door Paula en Maarten - 16-05-2009 07:35
Vrijdag 15 mei 2009-                                                  nieuwsbrief 3

Lieve allemaal,

Onze verwoede pogingen de afgelopen twee dagen om nieuwsbrief 2 te verzenden zijn helaas mislukt. Vandaar dat jullie nieuwsbrief 2 en 3 waarschijnlijk samen ontvangen.

Donderdag zijn we met stralend weer naar PAGE vertrokken. Onderweg hadden we prachtige vergezichten op de Grand Canyon, waarbij ook de Colorado rivier duidelijk te zien was. Na het verlaten van het Nationaal Park reden we door het NAVAJO gebied. Overal langs de weg waren er kleine stalletjes, waar de Indianen hun zelfgemaakte spulletjes verkochten, kettinkjes, armbandjes etc. Schuilend voor de zon vonden we een Indiaanse moeder met baby in een bestelauto, waar we prompt een foto van konden maken.
Vervolgens ging de weg door de PAINTED DESSERT, een onvoorstelbare kleurenpracht.
Ons einddoel van die dag was Wahweap Campground in het GLEN CANYON nationale park.
Het is een bijzondere camping, waar vooral campers staan op zeer grote plekken met alle voorzieningen daarbij.

Vandaag vrijdag, stond een boottocht op het LAKE POWELL op het programma. Om 8 uur stonden we al klaar voor onze tocht. We voeren met een grote boot met 2 x 700 PK over het meer, tussen smalle kloven. Om 11 uur meerden we ergens aan en begonnen we aan een wandeling naar de beroemde RAINBOW BRIDGE, een natuurlijke boogbrug. Daar kregen we uitleg van een ranger over de uitgeslepen rotswanden, de bergengten en ravijnen.
Alle foto’s die we gemaakt hebben kunnen niet laten zien hoe indrukwekkend mooi het was
Om 5.00 uur waren we weer terug op de camping om gezellig met onze buren een glaasje wijn te drinken.

Morgen gaat de reis weer verder naar Monument Valley.
We genieten met volle teugen. De hartelijke groeten van ons beiden