nieuwsbrief 5

Door Paula en Maarten - 20-05-2009 05:35
Dinsdag 19 mei 2009                          nieuwbrief 5

Lieve allemaal,

Gisteren hadden we een mooie rit, nog steeds met stralend weer. Gestopt bij FOUR CORNERS, het vier staten punt van Arizona, Utah, Colorado en New Mexico.
Vanzelfsprekend moesten we daar op de foto. Daarna zijn we gereden naar MESA VERDE, een Natinaal Park met oude rotswoningen van de Indianen. Jammer was dat er zoveel verbrande bomen te zien waren. Het schijnt dat er de laatste tien jaren nog al wat bosbranden hebben gewoed. Op de terugweg uit het gebied moesten we remmen voor een Hinde, die net voor ons de weg overstak, een prachtig beest maar te snel voor een foto.

Kort voor onze bestemming van die dag, DURANGO, zagen we voor het eerst weer groene weiden!
Vandaag ging de tocht naar ALAMOSA, een prachtige rit, groen weiden en volop sneeuw op de bergen, We moesten over de Wolf Creek Pass, waar nog veel sneeuw aan de kant lag.
Dit is het gebied van de RIO GRANDE.
Onderweg stopten in een Western stadje en bezochten een winkel waar cowboy laarzen, hoeden, riemen enz. in alle soorten en maten te krijgen waren/ Je keek je ogen uit..
Op de camping dronken we zoals gewoonlijk een glaasje wijn met wat reisgenoten en kregen het idee om samen uit eten te gaan in een echt western saloon.We liepen er heen, maar hij was helaas gesloten. Goeie raad was duur. In een nabij gelegen huis vroegen we naar het dichtstbijzijnde restaurant. Dat bleek 3 mijl verder te zijn..De man was zo vriendelijk ons met zijn Cadillac te brengen, dus wij met zes personen er in. Hij bood aan ons later ook op te halen! Wij hebben er heerlijk gegeten en nog meer gelachen om de hele situatie. In deze saloon waren volop afbeeldingen te zien van John Wayne. Maarten is zelfs met hem op de foto gegaan!!!
Morgen hebben we een vrije dag en we zien wel wat we gaan doen .
Veel liefs aan allemaal van de reizigers, Paula en Maarten.

deze cowboy zagen we onderweg in een kleine Indiaanse nederzetting