We zijn er en on the road!

Door Janet en Ageeth september 2011 - 06-06-2009 01:54

Gisteren zijn we na een lange reis aangekomen in Denver. De vluchten verliep prima alleen waren we bijna uitgedroogd toen we aankwamen in Minneapolis. Drinken kregen we nou niet echt aan boord. Janet had hier op gerekend en had pakjes appelsap meegenomen, want dat mocht volgens haar wel weer. Ze had het bijna aan boord maar bij de laatste controle werd ze alsnog gepakt en belande het in de prullenbak, jammer dan!

De doune ging allemaal goed, van te voren hadden we ons aangemeld bij ESTA maar in het vliegtuig toch ook alle formulieren ingevuld. Dit bleek ook wel nodig bij de douane. Welkom voelen als je bent geland in Amerika is niet makkelijk maar we hebben de hele tijd geglimlacht en gedaan of we alle tijd van de wereld hadden. Zelfs nadat we voor de 3e keer door de drugs beagle (hond) waren besnuffeld. Bij aankomst in Denver naar ons hotel waar we heerlijk zijn neergeploft op onze beden. Na een heerlijke nacht slapen werden fris en fruitig wakker en konden we de hele wereld weer aan. Na het eenvoudige ontbijt werden we opgehaald door Cruise America. Met een grote pooierbak werden naar de verhuurlocatie gebracht. Daar aangekomen alle gegevens doorgegeven, online inchecken was blijkbaar niet nodig. We waren verplicht om het instructiefilmpje te kijken, vonden wij natuurlijk niet met onze ervaring, maar we kwamen er niet onderuit. 20 Minuten lang hebben we daarom maar gekeken en eerlijk is eerlijk we hebben er ook nog wat van geleerd. Toen was het dan eindelijk zover, we mochten onze camper gaan ontmoeten. Spannend!!!   Na en uitgebreide check vanaf onze kant konden we op pad met onze 25ft We hebben een mooie camper en alles ziet er goed uit. We hopen dat het allemaal zo blijft. We konden om 11.00 uur op pad, na een paar minuten rijden waren we bij onze eerste stop gekomen, de WALLMART, natuurlijk.

Na daar heerlijk te hebben gewinkeld en een grote voorraad eten te hebben gekocht konden we op pad naar ons eerste overnachtingadres. We hebben nog geprobeerd een camara voor Janet te scoren maar dat is niet gelukt, helaas. We waren op weg naar Estes Park, dit is de plaats aan het begin van Rocky Mountains NP, wat we morgen gaan bezoeken

Denver uitkomen ging iets moeilijker dan we dachten, we reden namelijk per abuis een tolpoortje voorbij. Janet zei, “rij door”, Ageeth zei, “Nee dan krijgen we een boete van 250 dollar”. Janet daarom de camper uit om alsnog geld te betalen, ze wilde het geld net in de trechter gooien toen er een man naar haar toe kwam. Mevrouw dat heeft nu geen zin meer, u bent al geflitst en krijgt dus een boete. Oeps, foutje! Na uitleg wat er mis was gegaan, was deze man zo aardig om ons kenteken te noteren en dat aan het hoofdkantoor door te geven, zodat er geen boete komt. We hebben snel betaald en nou maar hopen dat het goed komt allemaal.

Via een prachtige route zitten we nu in Estes Park op een camping, de camping zelf is erg eenvoudig maar de natuur eromheen is prachtig. Bij de foto’s kun je onze camper zien en een foto met ons uitzicht. Als je goed kijkt zie je een ELK lopen!

Morgen gaan we er op tijd uit om een prachtige route te rijden door Rocky Mountains NP.

We gaan nu genieten van de ondergaande zon, als we deze kunnen zien door de wolken heen en van de natuur om ons heen!

Mocht je willen reageren dan kun je een mailtje sturen naar . Dit kan helaas (nog) niet via deze site.

Groetjes uit het prachtige Estes Park, Ageeth & Janet

Janet slaapt ook rustig vanavond!