Gasbellen

Door Janet en Ageeth september 2011 - 07-06-2009 04:54

Nadat wij gisteren het verslag hadden gemaakt wilden we eten gaan koken, maar het gas werkte niet in de camper. Maakte niet uit wat we probeerden: geen gas! Ja ja, wat hadden we de camper goed gecontroleerd! We hebben toen maar brood gegeten, inmiddels is het probleem (hopelijk) opgelost.

De eerste nacht in de camper ging helaas niet zoals als wij hadden gedacht. Het stormde namelijk bij de Rocky Mountains en de camper ging dan ook vaak heen en weer door de vele rukwinden. Natuurlijk snapten wij ook wel dat de camper niet zou omwaaien maar zeker weten doe je het nooit. We waren vanmorgen dan ook vroeg wakker en zijn 8 uur op pad gegaan.

We zijn eerst naar Rocky Mountains NP geweest. Dit is werkelijk een prachtig park met mooie vergezichten en een prachtige natuur. We hebben veel foto’s gemaakt maar geen een foto geeft goed weer hoe mooi het er is. Er loopt een weg dwars door het park heen en deze hebben we gereden. Je klimt naar duizenden meters hoogte en komt boven de boomgrens uit. Onderweg heb je verschillende punten waar je kunt stoppen om te genieten van de uitzichten. In het park waren veel fietsers, die de weg naar top toe probeerden te halen. De natuur is adembenemend mooi, zo lag er op verschillende plaatsen nog veel sneeuw, meters hoog lag het er nog langs de kant van de weg. Het was er ook erg koud, daar hadden we eerlijk gezegd niet op gerekend. We hebben dan ook veel dingen vanuit de camper bekeken.

In de middag zijn we op weg naar Gunnison gegaan, hier zijn we uiteindelijk om 18.30 aangekomen. Het was een lange rit en we zijn blij dat we er zijn. We zijn wel door een afwisselend landschap gereden. Het eerste gedeelte reden we nog door een groot deel van de Rocky Mountains heen, daarna werd het wat minder bergachtig maar wel met heel veel groen. De laatste 30 mijl waren wel weer met veel bergen, zo was de afdaling naar Gunnisson 6%.

We staan nu op de camping en gaan zo eten (aardappels, bloemkool met kerriesaus & een burger), morgen gaan naar Black Canyon of the Gunnisson en dan door naar Arches NP. Het weer tot nu toe is prima, wel veel wind maar ook volop zon.
Maar nu eerst belangrijke dingen: Douwe Egberts koffie & thee met……….zelfgebakken oatmealcoockies!O ja, de buitentemperatuur verschilt op dit moment niet erg met die van jullie! Morgen …….eindelijk weer die bij onze meegebrachte kleding past!

Bedankt voor alle leuke reacties! Erg leuk om de ochtend mee te beginnen.

Groeten van ons en tot de volgende keer.

PS reacties kunnen nog steeds gestuurd worden naar