Waterpret

Door Janet en Ageeth september 2011 - 09-06-2009 05:15

Reis-ge-noten...

Waar je ook ter wereld op vakantie bent, je komt ze altijd tegen……. DUITSERS. Of het nou in positieve zin of in negatieve zin is, je hebt ermee te maken. Zo wij ook! Amerikanen vragen standaard of wij uit Duitsland komen, want helaas de accententen lijken op elkaar. Als wij dan met een vriendelijk maar toch enigszins verkrampte glimlach antwoorden dat we uit Nederland komen, gaan zij net iets breder glimlachen want WIJ zijn toch zulk aardig volk. Vandaag waren onze oosterburen een rode draad door onze dag heen en ook het woord water.

Maar goed :wat heeft de dag ons gebracht vandaag. We waren weer op tijd wakker en zijn toen gelijk gaan regelen dat we vanmiddag konden raften.We wilden eerst gaan kajakken, maar dat kon niet vandaag niet dus dan maar raften.Om half twee moesten we melden dus konden we eerst naar Arches NP. Wat een prachtig park, we begrijpen dat het wat saai inmiddels zal klinken maar toch is het waar.Het hele park bestaat uit prachtige en zeer bijzondere rotsformaties. Natuurlijk mag de ARCH (boog) niet ontbreken, er zijn er verschillende in het park. Delicate Arch is de bekendste en dat is ook echt de mooiste.Van Janet haar collega’s hadden we al begrepen dat de weg er naar toe was erg zwaar was en daarom hebben wij een ander uitzichtpunt gekozen.Ook nog een hele klimk,maar net zo mooi, hopen we. Door het park heen loopt een weg met allemaal stops waar vandaan je de meest adembenemende uitzichten hebt, ja dit park kunnen we aan iedereen aanraden. Mocht je er heen willen dan kun je vrijblijvend een offerte opvragen bij Tioga Tours (ha ha ha).

Toen was daar na dit mooie begin van de dag een minder bizondere ervaring met onze buren. Wij hadden onze waterslang laten liggen op de camping tijdens ons bezoekje aan Archers.

Wij blijven hier 2 nachten en dachten: net zo makkelijk even laten liggen, onze waterslang. Onze buren dachten, o wass eine sjeune hoose, die doen wij aan onze camper!  Tja en daar stonden wij toen we terugkwamen. Ageeth naar de buren (duitser) toe om te vragen of zij misschien onze slang hadden gebruikt, maar je voelt het al aankomen, nee dat hadden ze niet gedaan. Daar stonden we dan, van de eigenaar van de camping hebben we een nieuw slang gekregen. We hoefden er niet voor te betalen. Hij zei: they are big fat liers! Je begrijpt :we zijn geen vrienden geworden met deze buren.

Om half 2 hebben we ons toen gemeld bij Canyon Voyages voor onze raft tocht. Van te voren waren we gewaarschuwd dat dit niet heel erg spannend zou zijn maar dat viel erg mee, het werd een `bloedstollende` tocht. We hadden een vrij grote groep, we werden over 2 rafts verdeeld en 6 mensen moesten in tweetallen in een kano: een Ducky noemen ze die, het zou heel simpel zijn!

Alles ging goed en inderdaad erg rustig tot we bij de eerste stroomversnelling kwamen. Wij waren net aan genieten van deze spannende rit toen er een Ducky omging. Vader en zoon (duits)  lagen in het erg koude water en konden niet meer bij hun kano komen.
Wij lagen met onze boot voorop om eventuele mensen in nood te kunnen helpen. En dat waren deze twee.  We moesten tegen de stroom in gaan liggen en dan moesten de twee mannen te water naar ons toe komen drijven om zo weer in de boot te komen. Helaas liep het allemaal niet zo, na een paar minuten hadden we de eerste man binnen maar de tweede dat lukte niet. Hij begreep niet wat hij moest doen, taalprobleempje! Na ruim 10 minuten hebben we hem aan boord kunnen krijgen, hij rilde als een ritje en reageerde niet echt. Of dat nu kwam omdat hij ons niet verstond is niet helemaal duidelijk. De rest van de tocht was rustig en zo konden we genieten van de prachtige omgeving.

Nu zitten we op de camping met de beentjes omhoog, we gaan nog even genieten van het mooie weer en zoeken dan ons bedje weer op. Morgen gaan we verder naar Mesa Verda. We zijn benieuwd wat die dag ons weer gaat brengen.

Groeten vanuit een zonnig Moab!
The Europeans, Ageeth en Janet

O ja, voor de liefhebber, mailen kun je naar :