Rode Kreeften

Door Janet en Ageeth september 2011 - 15-06-2009 04:38
Vanmorgen werden we rond half 8 wakker in de zinderende hitte van de camper en Las Vegas, de airco gelijk maar aangezet en daarna nog even lekker een uurtje gelegen om bij te komen van onze Las Vegas by Night tour. Nadat we gisteren de website hadden bijgewerkt zijn we eerst maar een plons in het zwembad gaan nemen. De temperaturen in Las Vegas zijn op dit moment rond de 35 graden en dat is toch wel wat anders dan dat we gewend zijn geweest de laatste tijd. Rond 18.00 uur zijn we de Strip op gegaan, voor diegene die niet weten wat dit is; de Strip is de belangrijkste straat van Las Vegas. Hier staan alle grote en bekendste hotel, elk hotel is gebouwd in een bepaald thema. Zo heb je hier het Paris Hotel, dit hotel staat geheel in het teken van Parijs en heeft een Eifeltoren en de Arc de Triomph nagebouwd. Het Venetian Hotel gaat natuurlijk ook Venetië, hier kun je met een gondel rond varen. Andere hotels zijn New York New York (achtbaan door het hotel heen), Luxor Hotel (hotel in de vorm van een piramide). Als je de over de strip heen loopt dan gebeurt er van alles, er lopen piraten rond (dit voor een show bij het Treasure Island hotel), reclame auto´s rijden rondjes op de strip. Je kunt zelfs als je wilt 24 uur per dag aan vrouw bestellen op de strip. Lange rijen met mannen en vrouwen delen kaartjes uit met daarop foto´s van vrouwen en telefoonnummer, zogenaamde boobycards. Ze staan hier dan wel niet zich zelf te verkopen maar het scheelt niet veel met de Wallen in Amsterdam. En wie zegt dat Amerika preuts is!

Onze aandacht ging vooral naar het Bellagio Hotel, dit hotel is een replica van het hotel aan het Bellagio meer. Voor het hotel ligt een groot meer (Bellagio meer) waar om de 15 minuten een waterorgel speelt. Dit is zo prachtig dat je daar wel de hele avond kunt staan. Toen wij aan kwamen lopen was het nog vrij rustig en konden we op een mooi plaatsje staan kijken. Het eerste nummer was op de muziek van Celine Dion en Andrea Bocceli, echt prachtig. We hebben een filmpje gemaakt van een ander gedeelte, we gaan proberen deze op you tube te zetten, mocht dat lukken dan horen jullie dat van ons.

Onder het Planet Hollywood hotel is een groot winkelcentrum, in een bepaald gedeelte lijkt het net of je in Marokko loopt, zo mooi is het gebouwd. Je hebt zelfs het idee dat je buiten zit, dit doordat het plafon helemaal geschilderd is als lucht met wolken. Hier hebben we dan ook een welverdiend drankje gedronken. In dit drankje zat erg veel alcohol en dat merkte we dan ook gelijk!

Om half 1 ging het lichtje echt uit en zijn we terug gegaan naar de camping waar we als een blok in slaap zijn gevallen. Janet liet alleen helaas haar telefoon weer aan staan en ontving rond 05.00 uur een sms, altijd fijn natuurlijk!

Nadat we vanmorgen hadden ontbijten zijn we een uurtje bij het zwembad gaan liggen, vandaag hoefden we geen lange afstand af te leggen en de zon scheen volop dus ons lichaam schreeuwde om kleur te krijgen. Om 11.00 uur zijn we op pad gegaan, Ageeth reed weer als een volleerde coureur Las Vegas uit op weg naar Lake Havasu. Hier zijn we rond half 3 aangekomen. We staan op een eenvoudige maar goede camping. We hebben uitzicht op het meer waar deze plaats mede door bekend is. Op de camping is een mooi zwembad en daar hebben wij de afgelopen uren heerlijk gelegen, zo´n reis is natuurlijk wel zwaar en een beetje ontspanning op zijn tijd is niet verkeerd. We gaan zo eten en daarna een wandeling maken bij het meer. De temperatuur is inmiddels naar aangenaam gezakt

Morgen hebben we voor de laatste keer een lange reis voor de boeg, bijna 400 mijl gaan we rijden. We gaan dan naar de Westkust van Californie,  San Diego staat dan op het programma.