Sequoia

Door Annie, Henk, Esther en Femke - 19-07-2009 08:33
Zaterdag 18 juli:
Het is nu half elf ’s avonds en we komen net het zwembad uit, van het Holliday Inn hotel in Visalia, in de buurt van Sequoia Nationaal park.
Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit Bakersfield. Op zich was het niet zo’n eind naar deze plaats maar we zijn meteen doorgereden het park in. Omdat we op deze plek maar 1 nacht zullen blijven. En we wilden wel de grootste boom van de wereld zien natuurlijk.
Vanmorgen was de omgeving eerst nog kaal en droog maar het werd steeds groener en er was steeds meer fruitteeld en bomen. Het Sequoia park heeft hele hoge bergen en is heel bosrijk. De ene haarspeldbocht na de andere en het ging omhoog tot 2000 meter. Daar stonden echte reuzen van bomen die eeuwen oud zijn. En er waren bezoekerscentra die voor de kinderen ook heel leuk waren.
De grootste boom was zo’n 85 meter hoog en 35 meter omtrek. Prachtig om te zien!!!
Dan voel je je ineens heel klein worden.
Er was ook een boom die was omgevallen en die ze een stuk uitgehold hadden en waar je nu dus doorheen kon rijden met de auto. Dat moest natuurlijk ook gebeuren.
Verder nog omhoog geklommen naar een mooi uitzichtpunt en toen terug gereden. Intussen was het al wat later dus eerst maar een pizza gegeten, in een grote typische Amerikaanse tent. Grote pizza’s (2 pizza’s waren genoeg voor ons vieren ) en heel veel cola en alles plakte maar de pizza’s waren lekker.
Uiteindelijk wat laat in het hotel maar toen moesten we wel eerst nog even het zwembad proberen. Lekker hoor!!!! Tussen een heel stel Japanners en Chinezen, want daarvan stapten net drie bussen vol van uit.
Morgen gaan we naar het laatste park. Dan hebben we het ook wel een beetje gezien. (vooral de kinderen, die vinden alle natuurgeweld niet altijd zo boeiend. Las Vegas was natuurlijk wel geweldig. Daar hebben ze hun ogen uitgekeken, en wij trouwens ook.) Daarna gaan we naar de kust. Waar de temperatuur ook een stuk lager zal zijn. Hier is het door de airco overal ook goed uit te houden maar de overgang naar buiten is dan aldoor zo groot.
Tot zover, Morgen verder als we weer internetverbinding hebben.Het is elke keer weer de vraag waar we tercht komen en hoe het is. ( maar dat maakt het erg leuk deze vakantie!!!!)