Zaterdag 20 juni 2009

Door John en Janneke van Rooijen - 21-06-2009 15:43 Vandaag een wat rustiger dagje in Jasper National Park. We zijn dus iets later op pad vandaag, wat ook wel een keer lekker is. Na een ontbijtje in het hotel zijn we eerst nog een keer Hwy 93A afgereden om te kijken of we daar vandaag meer geluk zouden hebben. Maar helaas, er was niets te zien vandaag daar.
Toen zijn we doorgereden richting Medicine Lake en Maligne Lake. Twee prachtige grote meren met glashelder water. Op Maligne Lake hoopten we een boottocht te maken, maar dat was nog niet geopend. We merken overigens toch wel dat het lang winter is geweest in Canada, want er zijn best nog wel wat dingen gesloten. Ook veel campings zijn bijv. nog gewoon dicht i.v.m. slechte begaanbare wegen en sneeuw.
Zo rond de middag hadden we voor het eerst wat serieuze regen. Dit heeft al met al wel een uurtje geduurd. Was voor ons niet zo erg, want wij waren onderweg naar de Miette Hot Springs. Dit was een aardige rit met een aantal behoorlijke klims erin. Onderweg hebben we weer veel dieren gezien, en gelukkig ook weer 2 soorten welke we nog niet hadden gezien, namelijk een Moose en de witte berggeiten. Dat was dus al met al weer behoorlijk genieten.
Aangekomen bij de hot springs was het alweer prachtig weer en scheen de zon volop. Daar hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zo het water in. Dat was echt genieten; heel relaxed, water tot ongeveer 42 graden, tussen de bergen dus prachtig uitzicht en een heerlijk zonnetje erbij. Toen we eruit kwamen waren we weer als nieuw.
Daarop zijn we teruggereden naar ons hotel waar we om 18.30 uur aankwamen. Douchen en omkleden en lekker wat gaan eten in de stad. We zijn weer in hetzelfde eetcafe beland, waar we heerlijk nachos hebben gegeten en ook de overige zelfgemaakte bieren hebben geproefd. Was weer erg lekker en gezellig allemaal. En om 22.00 uur lagen we weer lekker in ons mandje.