Donderdag 25 juni 2009

Door John en Janneke van Rooijen - 26-06-2009 06:08 Vandaag dus de langste rit van deze vakantie, ruim 600 km van Gold Bridge naar Prince George. We zijn op tijd opgestaan, koffers ingepakt en alles in de auto gegooid om om 8.00 uur klaar te staan als het ontbijt open ging. Daar van een lekker ontbijt genoten en om 8.45 uur zaten we in de auto. Eerst dus de 100 km onverharde weg. Daar het flink had geregend, was dit hier en daar best een modderpoel geworden. De auto had er echter totaal geen problemen mee en binnen de 2 uur hadden we dit stuk afgelegd. Goed op schema dus.
Nog een keer zagen we nu hoe groot het verbrande stuk eigenlijk was. Over een afstand van maar liefst 15 km reden we langs totaal verbrande bossen. Beangstigend!
Verder was het vandaag gewoon niet te veel stoppen en kilometers maken. Nou, dat is gelukt. We zijn even gestopt om te tanken en om in een supermarkt iets voor de lunch te kopen en verder zijn we in een stuk doorgereden.Onderweg zagen we het landschap een aantal keren behoorlijk veranderen en met name het laatste stuk werd alles veel vlakker, veel minder bergachtig. Ook wel weer mooi om te zien, al is het nu voornamelijk door naar boven rijden om daar op de ferry te kunnen stappen.
Rond 17.30 arriveerden we bij ons hotel, Best Western City Centre in Prince George ( www.bestwesternbc.com/hotels/best-western-city-centre/ ).
We zijn in de stad op zoek gegaan naar een restaurantje om iets te eten. Het is uiteindelijk iets lekker eenvoudigs geworden en zijn nu (21.00 uur) op onze kamer aangekomen.