Woensdag 1 juli 2009

Door John en Janneke van Rooijen - 02-07-2009 07:02 Canada Day!
Heel Canada dus vrij en overal feesten aan de gang. Daar hebben we niet heel veel van meegekregen, al was het wel gezellig druk in het stadje Tofino vandaag.
Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt om richting Ucluelet te rijden. Dit ligt een kleine 40 km van ons hotel af en we gaan daar een wandeling maken, de Wild Pacific Rim trail. Dit is een wandelroute langs de kust en door het oude regenwoud. Wij hebben hier een kilometer of 5 van doorlopen en het was echt schitterend. Prachtig om dat oude regenwoud te zien; de vergroeide bomen, mos begroeiing, prachtige natuur. Maar ook de uitzichten over de, soms ruige, kustlijn was geweldig om te zien. We hebben hier weer echt van genoten.
Na deze wandeling zijn we even de stad ingegaan om te tanken en wat boodschapjes te halen. En vervolgens terug naar het resort, alwaar we om een uur of 15.00 aankwamen en verder lekker rustig konden genieten van het prachtige weer en het heerlijke strand voor de deur van ons hotel. Heerlijk om ook even lekker relaxed middagje te hebben.
Hierna lekker douchen en omkleden en terug naar hetzelfde restaurant als gisteren. Dat was ons erg goed bevallen en het was weer mooi weer om lekker buiten te eten. Uiteindelijk waren we om 21.00 uur weer terug in het hotel en duiken op tijd ons bed in want morgen vroeg op. We willen om 07.30 uur in de auto zitten, op naar Victoria.