No more camping!

Door Family Kee - 05-08-2009 22:33 Hoi!

Na Sequoia trokken we verder naar Yosemite National Park. Het was een lange rit en we reden ook nog een aantal keren een beetje fout. Ook hier hadden we een camping gereserveerd, helaas wel een stukje buiten het park. We moesten eerst door het park rijden om er te komen, dus we konden al wat bekijken. In dit park staat het grootste granietblok van de wereld, wel 900 meter hoog. Het heet 'El Capitan' en het domineert het landschap flink. Regelmatig stonden we even stil om het landschap te bewonderen. De camping, 'Dry Gulch' geheten, bevond zich naast de rivier Merced, en was weer eens primitief. Er was een klein toiletgebouwtje zonder stromend water, dus de wc's bestonden uit gaten. Laila en Ingher weigerden pertinent hiervan gebruik te maken. We stonden op een mooi plekje naast de rivier, het was alleen wel een beetje stoffig. Na het tenten opzetten zag iedereen alweer grijsbruin van al het stof. Omdat we lang hadden gereden was het al tegen etenstijd toen we klaar waren met het inrichten van de kampeerplek. Iedereen had flinke trek dus gingen we op zoek naar voer. We vonden voer bij een pizzatent, waar we een enorme pizza bestelden waar we met vier man van konden eten. Laila had een klein pizzaatje voor zichzelf. Weet teruggekomen bij de tentjes las iedereen nog even een boekje, maar het werd al snel te donker Naar bed dan maar.
De volgende ochtend vertrokken we naar Yosemite National Park om weer wat wandelingen te gaan ondernemen. Jordin en mam wasten zich eerst nog dapper in de rivier, Jordin stond zich zelfs te scheren. We reden eerst naar de waterval die de 'Bridal Veil fall' wordt genoemd. Omdat het nu zomer is, is het lang niet zo'n grote stortvloed aan het water als in het voorjaar, maar het was alsnog een mooie waterval. Daarna reden we verder naar Yosemite village, waar zich onder andere het bezoekerscentrum bevond. Hier waren wel toiletten die je door kon trekken, dus Ingher en Laila waren blij. Ook werd hier een film vertoond over Yosemite National Park waarin mooie beelden zaten van het park in alle seizoenen. Het ging helaas ook gepaard met een zeurverhaaltje over de geest van het park die mensen zou inspireren, maar dat was gelukkig goed negeerbaar.
We trokken met een shuttlebusje naar de eerste wandeling van de dag, naar de Lower Yosemite Falls. Het was een wandeling van een mijl of twee die naar een volgende grote waterval voerde. Veel mensen stonden in het water bij de waterval een beetje te poedelen. Wij wilden liever droog blijven, dus we bewonderden de waterval van een afstandje.
Met het shuttlebusje reden we verder naar de plaats waar de wandeling naar Mirror Lake begon. Dit pad was niet zo'n succes. Het werd ook veelvuldig gebruikt door paarden dus er lagen nogal wat uitwerpselen. Mam en Ingher droegen open schoenen, dus die waren druk bezig met om alles heen te laveren. Na een stinkend wandelingetje kwamen we bij het meertje, waar we onze voeten weer konden wassen.
Inmiddels was het alweer laat in de middag en begonnen de maagjes weer te rammelen. We verlieten het park en gingen weer op zoek naar een plaats waar voer verkocht werd. Ook nu vonden we het, hoezee!
De volgende ochtend moesten we weer opbreken. Laila had zoals gewoonlijk weer een groot gevecht met haar matje, maar uiteindelijk belandde ook die in het foudraaltje. Next stop: Salinas, een plaatsje bij de kust. Hier boekten we kamers in een motel, en konden we ons eindelijk weer eens douchen. Dat was immers alweer vier dagen geleden en iedereen had zwarte voeten. We besloten pas de volgende dag langs de kust te gaan rijden en nu wat rust te nemen.
De volgende ochtend haalden we wat ontbijt bij de supermarkt en gingen we daarna de weg op om te genieten van de kust. We maakten regelmatig een stop om de Stille Oceaan te bewonderen, we zagen  zwermen pelikanen langsvliegen en zelfs een slang op het pad. De oceaan was erg helder en erg blauw, wel wat anders dan onze Noordzee!
's Avonds aten we bij een grappig Chinees restaurantje, en leerden we allemaal ons Chinese sterrenbeeld.
En vandaag zijn we van Salinas naar San Francisco gereden, onze eindbestemming. Ook hier hebben we weer een motel.
Dat maakt dit meteen het een na laatste blogbericht, omdat we vrijdag naar huis gaan!