Weer richting Calgary

Door Frits, Marjo, Harry en Anoek - 04-08-2009 07:39
We hebben Vancouver Island, Victoria en Vancouver achter ons gelaten. Vanmorgen zijn we vanaf Vancouver naar Revelstoke gereden, een rit over ruim 500 kilometer. Met Frits aan het stuur en Harry als 2e captain en de co-piloten Anoek en Marjo gingen we goed gemutst op weg. Dat veranderde in de loop van de morgen. Het was niet moeilijk de juiste weg te vinden tot Frits plotseling ontdekte dat hij aan de Amerikaanse grens stond… Dat gaf even wat verwarring, maar het was al snel duidelijk dat de co-piloten hadden liggen pitten en hadden verzuimd de juiste route te controleren. Als je zo een vliegtuig bestuurt weet je van te voren dat je de plomp in gaat. Maar goed nadat Frits en Harry, ondanks het gesnurk achterin, flink op hun kop hadden gehad werd door Anoek weer de juiste koers uitgezet. De opmerking van Harry dat hij nu weet hoe je Seattle schrijft viel niet in goede aarde. Ook de opmerking van Frits dat hij de dames even de grens met Amerika had willen laten zien, viel evenmin in goede aarde. Overigens revancheerden Harry en Frits zich uitstekend. De verdere route werd op één foutje na zonder problemen gereden. Ze konden ongeveer 400 kilometer rechtdoor rijden, zonder afslag. En dat ging prima tot dat ene foutje. Maar Harry wist dat feilloos te herstellen... Wie doet het hem na? Met z’n 10 meter keren op een 4-baans snelweg even de middenstrook en we zaten weer goed. Da’s nog eens klasse. Door deze nagenoeg foutloze rit arriveerden we rond 18.00 uur al in Mt. Revelstoke NP.
Deze tocht stond in schril contrast met ons bezoek aan Vancouver. Met Anoek als 2e captain en Harry aan het stuur reden we foutloos naar downtown Vancouver. Compliment. Voor de mensen die er de weg kennen en voor de mensen die volgend jaar naar de Olympische winterspelen kijken, we parkeerden onze bak bij het Olympisch Stadion. Daarna bezochten we de wereldstad. Een stad met geweldige wolkenkrabbers een prachtig centrum en een super skyline. Anoek en Harry gingen shoppen en Marjo en Frits gingen eerst naar de toren van het Harbour Center voor een prachtig uitzicht over de stad. Daarna probeerden zijn ook inkopen te doen, maar dat liep op niets uit, omdat volgens Frits de maten verkeerd waren, maar volgens Marjo Frits te dik is. Anoek en Harry maakten na het shoppen een stadstour. ’s Avonds hebben we er gezamenlijk heerlijk gegeten en daarna weer foutloos de stad uit naar onze camping.
Voordat we Vancouver bezochten verbleven we nog op een camping aan de haven van Victoria. Er lagen grote cruiseschepen en we hadden een prachtig uitzicht over het water richting stad. ’s Avonds zijn we Victoria in geweest.
De bosbranden breiden zich uit. Het dorpje waar we vorige week de beginnende bosbrand zagen, dreigt geëvacueerd te worden. Toen we er ’s avonds een broodje gezond aten was daar nog helemaal geen sprake van. We hebben vanmorgen zeker 50 kilometer in de rook van de brandende bossen gereden. De zon en het uitzicht op de besneeuwde bergtoppen werd er soms door versluierd. Het is niet te bevatten, er staan gebieden zo groot als Drenthe in brand.

Het weer. Nog steeds geen regen gehad. Vandaag soms naast de rook een wolkje voor de zon. Temperaturen rond de 30 graden. Morgen iets koeler: 23-25 graden. Fantastisch.
Tenslotte begint het balen toe te slaan. We denken inmiddels weer aan de terugreis.

Victoria bij avondlicht

De haven van Victoria

Uitzicht op Victoria vanaf onze camping

Met de camper rijden we zo Vanvouver binnen

De skyline van Vancouver vanaf Stanley Park

Uitzicht vanaf de toren

Lionsgate Bridge

's Avonds lopen we gewoon nog wat rond

Gastown, het oude centrum van Vancouver