Via Yosemite naar San Francisco

Door Nelleke, Karin, Judith, Lotte, Rik en Tim - 26-07-2009 08:41

Vrijdag zijn we vanuit Mammoth Lakes vertrokken richting Yosemite National Park. Onderweg zijn we nog even bij Mono Lake gestopt.
Yosemite blijkt heel groot te zijn. Het is er echt prachtig. Het park ligt op sommige punten heel hoog. Zo hoog dat we bijna de sneeuw kunnen aanraken.
Bij het visitor centre vragen we om informatie. We besluiten on te beperken tot de watervallen en de grote Sequoia bomen bij Mariposa Grove. Dat is al een tocht van 2,5 uur met de auto. De 'Big Oaks' zoals ze worden genoemd vergen wel wat doorzettingsvermogen. Nadat we na een tocht van 1 uur bijna bij de plek zijn aangekomen, blijkt de weg afgesloten te zijn en worden we 4 mijl teruggestuurd. We moeten verder met de shuttlebus, maar die vertrekt net voor onze neus. Een half uur wachten dus. Uiteindelijk komen we om 16.50 uur bij de bomen aan. Vandaar is het nog een half uur lopen om ze te zien en weer een half uur terug. Maar .... de laatste shuttlebus vertrekt om 18.00 uur.
Als snelwandelaars bereiken we na 20 minuten een desillusie. Het is slechts 1 boom! Alle moeite voor 1 boom! Wel groot, dat is waar.
De reis richting hotel duurt vervolgens nog ruim 2 uur zodat we rond 20 uur aankomen in ons hotel Miners inn in Mariposa. Snel eten en niet te laat slapen.

Zaterdag rijden we het laatste stuk van onze rondrit naar San Francisco. Bij vertrek is het erg warm.
Rond 3 uur komen we aan op het vliegveld van SF waar we onze auto inleveren. De taxi brengt ons vervolgens naar het hotel Holiday Inn Golden Gate. Een prachtig hotel. Buiten is het inmiddels een stuk kouder. We moeten voor het eerst truien aantrekken.
Een uurtje later gaan we de stad in. De stad is erg leuk. We wandelen naar het water, zien Alcatraz liggen en gaan naar Fishermans Wharf. Daar ligt een enorme hoeveelheid zeeleeuwen op de steigers.
We eten bij een Italiaan en wandelen weer terug. We hebben het allemaal erg koud.

Morgen gaan we echt de stad verkennen.