yosemite/las vegas/zion

Door Damming - 20-07-2009 22:49 Het weblog bijhouden blijkt toch wat lastig. En wel om diverse redenen. Ten eerste staan we vaak op campgrounds met weinig faciliteiten, maar wel lekker in de bossen. Ten tweede wil het soms gewoon niet lukken, omdat er problemen zijn met het bewerken van het weblog. We blijven het proberen.

13-7
vanochtend zijn we om 9.30 opgehaald met een busje en naar de RV verhuur gebracht. Een paar uur later waren we tijdelijk eigenaar van ons huisje op wielen. We zijn eerst naar de walmart gegaan, om flink in te kopen. Daarna de rit naar Wawona. Eind van de middag kwamen we daar aan. We hadden een mooie plek aan de rivier en stonden midden in de bossen. Een eigen bearlocker erbij. Net echt. Nu de beren nog.

14-7
Op tijd opgestaan en met de shuttlebus naar Mariposa grove. In dit bos staan de beroemde reuze bomen, sequoia's genaamd. Nou groot zijn ze. Na een korte wandeling in dit bos, zijn we naar de vallei gereden. Hier diverse wandelingen gemaakt naar verschillende watervallen. 's Avonds naar Indian flat gereden voor onze 2e overnachting. Bleek achteraf een luxe campground te zijn met full hook up en binnen- en buitenzwembad.

15-7
Vandaag via de tioga pas naar Lee Vining gereden. Een prachtige rit met mooie meertjes en sneeuw(!). In Lee Vining hadden we niets besproken, maar bij mono vista hadden ze nog plaats. We moesten wel even wachten want het gras moest nog gesproeid worden. Intussen zijn we naar het mono lake gereden, hebben daar geluncht en de zoutpilaren bewonderd. Eind van de middag konden we de camper op een mooi groen gazonnetje parkeren bij mono vista.

16-7
Eén van de langste ritten staat vandaag op het programma. In 1x naar Las Vegas. Het bleek achteraf een mooie rit te zijn. We zijn gereden via Benton en Tonopah. In de loop van de middag waren we in Las Vegas. En warm dat het hier is!!!! We hoorden 115 graden F. Dit schijnt ongeveer 45 graden Celsius te zijn. De wind deed gewoon pijn van de hitte. Gelukkig hadden we hier ook full hook up, dus lekker de airco aan.

17-7
Tsja, tijd voor de Strip. Eind van de ochtend met ook weer een gratis shuttlebus naar de Strip. Hier diverse hotels bekeken. Maar Venetian overtrof alles. Heel indrukwekkend. Grachten met gondels, het San Marcoplein en allemaal winkeltjes, restaurantjes etc. Dit alles geheel overdekt en gekoeld. En wat een enorme gokzalen hebben die hotels. 's Middags waren we weer terug bij de camper en hebben we een tijd gezwommen in het zwembad. Op tijd gegeten en 's avonds weer naar de Strip. Nu zaten die enorme gokhallen behoorlijk vol. Ongelooflijk. 's Avonds waren de fonteinen bij Bellagio zeer de moeite waard.

18-7
Las Vegas is leuk, maar gezien de warmte is 2 nachten voldoende. Op naar Zion. Hier was het ook warm, maar toch een stuk koeler. We hadden een plekje op de Watchman campground, dicht bij de rivier de Virgin. Hierin kon je lekker afkoelen. 's Avonds met de shuttlebus een rondje gereden om de boel een beetje te verkennen.

19-7
Vandaag staan er weer wat wandelingen op het programma. Eerst de emerald pools trail gelopen. We hebben de middle en de lower pool bezocht en de heren hebben nog 'even' de upper bekeken. Een erg leuke trail met kleine watertjes en watervalletjes. Tussen de middag even een broodje hotdog met chips gegeten. (tsja, je moet je wel aanpassen aan de gewoontes van het land). Na de lunch het echte werk. Op naar de riverside walk en de Narrows. We zijn een heel eind door de rivier gelopen. Imre moest zelfs een stukje zwemmen, toen het even te diep was. Maar een erg leuke trail ook.