vervolg yellowstone

Door Damming - 06-08-2009 03:51

2-8
Yellowstone bestaat wat betreft wegen globaal uit een 8. Vandaag gaan we de onderste loop van de  8 rijden. We beginnen in Norris. Hier is een geiser basin, waar je doorheen kan lopen. Ook hier prachtige geisers, vents, springs etc. Het rookt, ronkt, heeft mooie kleuren en is gewoon heel bijzonder. Na Norris geiser basin gaan we door naar de canyon van Yellowstone. Hier zien we de upper falls. Met veel geweld stort hier het water naar beneden. Dan gaan we door naar vulcano mud. Onderweg komen we de zoveelste opstopping tegen. Natuurlijk weer een beest te zien. Daar stopt iedereen graag voor. We horen dat het nu om een beer(!) gaat. En inderdaad, er ligt een beer te slapen in het gras heel in de verte. Met een verrekijker van een vrijwilliger van het park kunnen we hem zien. De man neemt via zijn verrekijker ook nog een foto met ons toestel. Nou we hebben een beer (grizzly) op de foto, maar een echt fraaie foto is het natuurlijk niet. Het beest was ook zo ver weg. Na dit avontuurtje gaan we dan echt door naar mud vulcano. Hier ook weer stinkende en dampende modder en gaten in de grond. Daarna naar old faithfull. Hier willen we wat eten. Dit gaat helaas niet door want de wachttijden zijn enorm. Dus zelf maar koken op de parkeerplaats. Op weg naar de campground (madison) nog wat geisers en elken gezien.

3-8

Vanmorgen vroeg op om naar Norris te gaan en daar voor de komende nachten een plekje op de campground te regelen. We waren er half 9 en dat was niets te vroeg. Gelukkig konden we nog een plaatsje bemachtigen. Daarna waren we klaar voor de bovenste loop van de 8. We zijn naar Mammoth hotsprings gereden. Ook hier weer een ander landschap. Een groot deel is overigens niet zo actief meer hier. Daarna via de blacktail plateau drive  en de versteende boom naar Tower fall. Hier was ook een mooie waterval te zien. Onderweg naar canyon village stonden weer tientallen mensen langs de kant te kijken. Een aantal had hier beren gezien. Wij hebben nog een tijd gewacht, maar niets gezien. Eind van de dag hebben we wat gegeten in canyon village lodge.

4-8
Voor vandaag staat er niets op de planning. We slapen eerst lekker uit. Rustig ontbijten en besluiten nog even naar Norris geiser basin te gaan. Na een korte wandeling bedenken we dat het gebied rond old faithful misschien wel het  mooist was. We besluiten hier nog een keer naar toe te gaan. Onderweg kijken we bij het lower geiser basin en daarna nog even bij het upper geiser basin. We gaan op tijd terug want 's avonds willen we naar de talk van de ranger bij het kampvuur. De kinderen hebben nog een handtekening nodig voor hun junior ranger programma namelijk. We gaan samen met de buren en hun kinderen naar het kampvuur en worden weer iets wijzer over de natuur. Na de talk maken we zelf een kampvuur en drinken een wijntje met onze buren. De kinderen zijn lekker aan het klooien met marshmallows. Onze buren hier zijn nederlanders, maar wonen in de staat wyoming in de usa. Ze wonen hier nu 6 maanden. Hiervoor hebben ze 2 1/2 jaar in Indonesie gewoond en daarvoor in Dubai.  Ze hebben in Amerika nog weinig of geen nederlanders ontmoet, en vinden het heerlijk om even nederlands te kletsen.

5-8
Het eind van de vakantie gaat nu echt naderen. Vandaag gaan we Yellowstone uit op weg naar Salt Lake City. In Yellowstone zien we op de valreep nog een coyote. We krijgen het voor elkaar om 15.30 al op een KOA campground in Salt Lake City te staan. Hier is het weer goed warm. Ook eindelijk weer een zwembad, dus eerst maar een duik nemen. Daarna ons laatste maaltje bij elkaar gescharreld en verder rustig aan. Morgenochtend willen we met de shuttlebus nog even naar Temple square. Daarna de camper schoonmaken en inleveren. We hebben 1 nacht in een hotel en vliegen de 7e weer naar  huis.