Thuis

Door Remco, Alexandra en Marjolein - 09-08-2009 11:47 Zondag 9 augustus

Hier een laatste berichtje op onze weblog. We zijn namelijk weer thuis! Ik zal nog een klein beetje vertellen wat we na Monument Valley hebben gedaan.

Na Monument Valley zijn we in het Navajo National Monument park uitgekomen. Een klein park met camping. Hier hebben we onder leiding van een echte Navajo (vrouw) een wandeltocht naar Betakin gemaakt. Dit is een indiaanse nederzetting uit de 13e eeuw. Ongeveer 130 mensen hebben hier gewoond. Ze woonden in een uitgesleten grot. Echt prachtig en bijzonder om te zien hoe men hier huizen heeft gebouwd. Slechts één generatie heeft hier gewoond gedurende ongeveer 40 jaar.
. Dit dorp is alleen onder leiding van een gids te bezoeken. We moesten drie hekken door tijdens de tocht en deze duurde ongeveer 4uur. Naar beneden viel wel mee, maar naar boven was zwaar. De ijle lucht en de hitte maakten het zwaar. Maar het was dubbel en dwars de moeite waard.

Na dit avontuur zijn we bij Lake Powell aangekomen in Page. Eindelijk weer zwemmen en snorkelen natuurlijk. De opbrengst: 10 duikbrilen, één snorkelpijp, één zonnebril (best een mooie), een t-shirt en een korte broek. We hebben hier een bezoek gebracht aan de Glen Canyon dam. Heel bijzonder om onder in zo'n dam te staan (onder water).

Na Lake Powell de Grand Canyon bezocht.. Alledrie vonden we dit wel mooi en groot, maar Bryce Canyon vinden wij mooier. Met de shuttlebus hebben we de diverse uitkijkpunten bezocht. Een wandeling hebben we dit keer niet gemaakt. Het was te heet om de canyon in te gaan.

Ook Lake Havasu hebben we bezocht. Ook hier weer gezwommen. Dit was ook het enige wat je kkon doen, want de hitte (45 graden Celsius) was niet te harden. Het water was heel warm. Vies warm gewoon. Snorkelopbrengst dit keer nul. Op dit meer scheuren de amerikanen in hun speedboten de hele dag door over het water. Vol gas en blazen maar. Leuk?!? Heel apart om te zien hoe zij vakantie vieren.

Los Angeles was onze volgende en laatste plaats. Hier hebben we de RV ingeleverd en een huurauto opgehaald. Heerlijk drie nachten in een hotel. Natuurlijk naar Hollywood geweest (Walk of fame), Bverly hills doorgereden, Rodeo drive, in Santa Monica beach de pier uitgewandeld enz. Nog een stuik van highway 1 langs de kust gereden waardoor we ook in Malibu geweest zijn. Natuurlijk een dagje pretpark (Universal Studios) gedaan. Kortom nog een heerlijke tijd in LA gehad.

De reis naar huis is goed verlopen. Alles mooi op tijd.

Nu gigantisch last van jetlag. We komen 's morgens ons bed pas om 11.30 uur uit en 's nacht s liggen we een paar uur wakker. 's Middags om 16.00 uur beginnen we pas een beetje actief te worden. 9 uur tijdsverschil is toch wel veel. Vooral als je hier 4 weken in geleefd hebt.
Morgen weer werken. Ben benieuwd of ik wakker kan worden. Remco en Marjolein liggen nu nog te slapen en het is inmiddels al 11.45 uur.

Natuurlijk hebben we veel foto's gemaakt en ook gefilmd, zodat we alles nog eens kunnen bekijken wat .
We hebben echt een fantastische vakantie gehad en we denken alweer aan een volgende trip naar de USA.