Reis & aankomst Vancouver

Door Nico van Eijk - 07-07-2010 07:46 Fam&Friends!

Na een reis van 8,5 uur en een dag acclimatiseren zijn we aangekomen op onze eerste camping: Fort Victoria in Victoria op Vancouver Island.

De reis is prima verlopen en alles verliep volgens plan. We hadden uitstekende stoelen voor in het vliegtuig met een bak beenruimte. Ook Jesse is nu een grote jongen want die heeft zich bijna heel de reis niet laten horen -in negatieve zin-. Sterker nog, hij had minder last van het hele gebeuren dan z'n moeder Ruim acht uur lang een beetje eten, keten, slapen en sjanzen met stewardessen en zo'n vlucht vliegt voorbij voor zo'n jongen.

Toen we om half zes 's middags aankwamen werden we opgewacht door vader en moeder die een dag eerder vertrokken waren i.v.m. te weinig beschikbare stoelen in de business class  Daarna zijn we meteen vertrokken naar het hotel.

De volgende morgen zijn we eerst wat gaan ontbijten bij Tim Hortons aan de overkant van het hotel. Serieuze sandwiches, donuts en koffie stonden op het menu.

Daarna was het een kwestie van wachten tot we opgehaald werden door de shuttlebus van Go-West RV Rentals. Die kwam om half 12 toen DE wedstrijd precíes begonnen was. Gelukkig stond de TV bij Go-West ook op voetbal en konden we dus nog een en ander meekrijgen.

Eenmaal in bezit van de camper zijn we vertrokken richting Tsawassen waar we de ferry opgingen om naar Vancouver Island te gaan.

Op de ferry hebben we met z'n allen even ordinair gegeten. Hele grote burgers met hele grote frieten. Eenmaal aan de overkant aangekomen zijn we richting de eerste camping gegaan waar we dit bericht ook geschreven hebben: Fort Victoria. Toen we over de camping reden viel ons al een rails op die dwars door de camping ging. In eerste instantie zag het er verlaten uit totdat er een trein overheen kwam en op en rond de camping even vol toeterde. Zijn benieuwd waarneer hier de eerste treinen gaan rijden in de morgen...

Dat was het voor nu, we zullen binnenkort weer een nieuw berichtje posten met waarschijnlijk wat meer activiteiten i.p.v. reizen.