De Rockies in zicht...

Door Ferry en Marielle in Canada - 22-06-2009 16:11 Het is een tijdje geleden dat we wat op ons weblog hebben geschreven. De internetverbindingen zijn hier slecht en we hebben nauwelijks bereik. Alles gaat uitstekend. Vrijdagochtend hebben we de camper opgehaald. Om 10.15 uur reden we al weg! Dus we hadden geluk. We zijn eerst boodschappen gaan doen. En met een camper vol met lekkere dingen geladen zijn we op pad gegaan. De eerste avond hebben we een camping opgezocht in Manning Provincial Park. Midden in de natuur, aan de oever van een riviertje, daar kon het onthaasten beginnen. We zijn heerlijk in slaap gevallen en Mariël werd om 7.00 uur wakker. "Heerlijk de jetlag voorbij!" Fer wakker gemaakt, lekker liggen kletsen, gordijntjes open en net voordat we uit het bed wilden stappen keken we nog een keer op de klok. HELP....5.10 uur. Hmmm, niet goed opgelet, maar wel klaarwakker. We zijn gaan lezen en uiteindelijk om 7.00 uur echt opgestaan. Het blijft raar. Die dag hebben we veel kilometers gemaakt. We wilden richting de Rockies om daar een week te verblijven. Uiteraard redden we dat niet in een dag. Eerst via Osoyoos naar Vernon gereden en daar een camping opgezocht. Omdat we moe waren en niet meer zo alert heeft dat wel even geduurd. Mariël leest kaart en Fer rijdt....en toen ging het kaartlezen een beetje mis (dat is nog nooit gebeurd ...). We zaten aan de verkeerde kant van het meer, gelukkig hebben we daar een prachtige camping gevonden, maar die zat vol. De camphost vond ons vast een beetje zielig, hij vond het prima als we de camper naast een stel Duitsers op de parkeerplaats zouden zetten (werd afgesloten en was dus veilig). Daar stonden we dan met een fantastisch uitzicht over het meer. 's Avonds de eerste fles rosé open getrokken en die nacht lekker geslapen. 5.10 uur wakker, maar daarna nog even verder geslapen. Gisteren zijn we van Vernon naar Revelstoke gereden. En toen de weg naar Mount Revelstoke. Onderweg bleek dat we bij 20 km niet meer verder mochten, de weg is 26 km lang, maar er lag nog sneeuw op de weg. We konden wel verder lopen. Dat hebben we gedaan, 6 km de berg op, de laatste 2 km door de sneeuw, in het begin een laagje van 20 cm, maar aan het einde bij de summit wel 70 -100 cm. We zijn gewaarschuwd voor de beren, juist omdat de sneeuw nog aan het smelten is schijnen ze op zoek te zijn naar voedsel. Inderdaad verse afdrukken in de sneeuw gezien, maar geen echte beer. Fer was goed voorbereid, wat doen we als we er een zien. Hij had het thuis op National Geograpic gezien. Mariël niet, maar die kan gelukkig vertrouwen op haar "natuurman". We hadden nog geen bearbells, dus maar blijven praten, klappen, zingen of met muntjes in je handen schudden en dat 12 km lang. (Trouwens praten was voor Mariël geen probleem...). Gisteravond een "vuurtje voor een uurtje" gemaakt (grootste vuur van de camping, alles stinkt nog naar de rook) en toen om 22.00 uur heerlijk in slaap gevallen. Nu is het iets na 7 uur en we gaan zo ontbijten. Vandaag vertrekken we naar Lake Louise in de Rockies. Het weer is redelijk, het is droog maar wel bewolkt. En er staan al bijna 800 km op onze teller... Gisterochtend regende het, maar 's middags scheen de zon volop (roodneusje..). We proberen in de Rockies internet te vinden, we zijn daar 5 dagen, en willen ons weblog graag bijhouden. (Ook leuk voor later om na te lezen!. Liefs voor allemaal, wij vertrekken over een uurtje!