Vancouver Island

Door Ferry en Marielle in Canada - 01-07-2009 06:19 Vandaag hebben we de overtocht naar Vancouver Island gemaakt. Vanochtend ging de wekker om 5.45 uur...erg vroeg! Fer was direct klaarwakker, M had er wat meer moeit mee. We reden om 6.10 uur weg. Toen we in Horseshoe bay aankwamen (vlakbij Vancouver) was het al aardig druk bij de terminal. De ticketverkoper vertelde ons dat we waarschijnlijk de boot van 10.40 uur op zouden mogen. Dat zou betekenen dat we 'maar' twee uur moesten wachten. Een meevaller dus. Om 8.15 uur mochten we ineens de boot op en om 8.30 uur vertrokken we al. Een enorme meevaller. We zijn vanaf Nanaimo doorgereden naar Victoria. Het is warm hier en we hadden besloten om de middag niets te doen. We zijn op zoek gegaan naar een camping. 2 campings gezien en direct "afgekeurd", hmmm, dat zou nog een pittige middag kunnen worden. Toen we onderweg waren naar camping nummer 3 zag M. ineens een bord met Tommy Hilfiger staan. Daar wilde ze wel 'even' gaan kijken. Het bleek een geweldig grote winkel waar de summer sale net was begonnen. We hebben ons zelf even lekker verwend! Over een week zullen we wel zien hoe we het naar NL gaan vervoeren. Het past vast in onze koffers .
Camping nr. 3 voldeed ook niet aan onze wensen...dus we zijn een stukje van de stad Victoria afgereden en vonden een mooie camping tussen de bomen op een rustige plek, met WIFI....lekker makkelijk. We hebben de rest van de reis vanmiddag "gepland". We gaan morgen killer whales (orka's) spotten met een speciale boot met sonarapparatuur aan boord die de beesten kan vinden. Het schijnt een geweldige belevenis te zijn. We zullen zien... Donderdag rijden we naar Port Alberni, vrijdag gaan we met de Ladyrosemarine mee. Zaterdag rijden we naar Tofino en zondag willen we graag naar een ander soort walvissen gaan spotten in combinatie met een trip naar natuurlijke hotsprings. We moeten even kijken of het allemaal op een dag kan. Anders is het een optie om met de boot heen te gaan en met een watervliegtuig terug. Maar dat beslissen we later. Zondag op maandag slapen we op Green Point een camping zonder faciliteiten midden in de natuur aan de oceaan. En dan rijden we maandag weer naar Nainamo. De boot terug naar het vasteland hebben we vandaag ook gereserveerd. We vertrekken om 10.15 uur, we moeten "ons huis" voor 15 uur inleveren. Dat moet zeker gaan lukken. Daarna slapen we nog een nacht in een hotel in Downtown Vancouver. En dan vliegen we richting Amsterdam. Daar willen we nog helemaal niet aan denken hoor! Voorlopig hebben we nog een week vol avontuur voor de boeg. Vandaag zijn we trouwens gewaarschuwd voor het westnijlvirus dat door muggen wordt overgebracht. We gebruikten al deet, maar nu nog maar een beetje extra. Het schijnt hier wel regelmatig voor te komen, we hebben er nog niets van gemerkt. Moeten er een beetje om lachen....de kans dat je stikt in een taco is groter. Vanavond tijdens het eten bleef er een stuk taco in M haar keel hangen, vervolgens zakte het naar de slokdarm. Wat een pijnlijk naar gevoel. Fer stond klaar voor eerste hulp: "Blijf rustig en vertrouw op je peristaltische beweging......" Heerlijk! Uiteindelijk heeft M flinkt gedronken en toen zakte het vanzelf. We genieten hier nog volop. Vandaag kreeg M een mail van de praktijk cc weliswaar, maar toch even beantwoord. Het lijkt allemaal zo ver van ons bed hier in het mooie Canada. Dat zegt wat over de rust die de vakantie ons brengt. We hebben zoveel tijd om samen gezellig te kletsen en doen alleen maar dingen waar we zin in hebben. Super! Vanmiddag hebben we op een bank in de zon scrabble gespeeld....daar komen we normaal niet aan toe hoor. We houden jullie op de hoogte over onze belevenissen. Nu maar duimen dat de orka's morgen gaan springen. En nee, het is niet het dolfinarium het is echt. M gaat foto's maken en F filmen. F hoopt te zien dat er een zeehond wordt opgegeten....nou, daar heeft M niet zo'n behoefte aan. National Geographic is er straks niets bij als jullie de foto's zien van de oceaan....zonder de orka's?! Maar met Jeltje op het dek in de volle zon. Hoop dat er minder wind is dan vandaag, we vertrekken om 12.15 uur...prima tijd, dan staat de zon hoog aan de hemel. En als we op tijd terug zijn dan zullen we proberen de foto's te uploaden, voorlopig is daar nog niets van gekomen.... Liefs voor allemaal!