Het vrijheidsbeeld en Ellis Island

Door Mariska & Brend - 18-07-2009 23:46 Hallo allemaal,

HIer weer een berichtje uit het zonnige en warme New York. Het was vandaag maar liefst 30 graden! Ook vandaag zijn we weer vroeg opgestaan. Mariska is meteen naar de lobby gegaan om haar koffer op te halen. Hij is dus eindelijk ook in New York aangekomen!

Rond acht uur zijn we vertrokken richting de opstapplaats voor de Ferry naar het vrijheidsbeeld (of zoals de Amerikanen het noemen Lady Liberty) Gelukkig was de rij vandaag niet zolang en konden we binnen een half uur aan boord stappen.

Op deze foto zie je de boot die richting het vrijheidsbeeld vaart.

Vanaf de boot hadden we een prachtig uitzicht op de skyline van New York met het Financial district.

Bij het eiland aangekomen zijn we van de boot afgegaan en hebben we over het eiland gelopen. Sinds kort is het ook weer mogelijk om een bezoek te brengen aan de kroon. Helaas zijn hiervoor geen kaartjes meer te krijgen. Het is namelijk al uitverkocht tot oktober volgend jaar! Maar ook vanaf de grond is het een geweldig gezicht en dus ook goed voor een leuke foto.

Na dit fotomomentje zijn we weer op de bootgestapt en doorgevaren naar Ellis Island. Daar zijn in het verleden ruim 17 miljoen! Immigranten langs gekomen die een beter leven kwamen zoeken in Amerika. Na een kort bezoek aan het museum en even gecheckt te hebben of er soms nog familie in Amerika woont, zijn we weer terug gegaan naar Battery Park.

Inmiddels hadden we behoorlijk honger gekregen dus zijn we een broodje gaan eten bij de Subway.  Helemaal opgeladen en weer vol met energie gingen we op pad naar Wall street. Vandaag was het er niet zo druk omdat er op zaterdag niet gehandeld wordt.  Maar toch hebben we  `de Stars en Stripes`nog op de foto kunnen zetten. Deze hangt aan de buiten kant van the America Stock Exchange.

Na Wall street zijn we zelf nog wat gaan handelen bij Century 21. Dit is een enorme outlet store naast ground zero. Het was ontzettend druk dus daar hadden we het al snel weer gezien. Omdat we toen toch wel een beetje moe begonnen te worden, hebben we de metro genomen naar times square. Daar hebben we kaartjes gekocht voor een comedy show vanavond. Het schijnt een goede show te worden dus we zijn erg benieuwd!

Het was weer een enerverende dag in een enorm drukke stad. Elke dag verbazen we ons er weer over dat mensen hier kunnen wonen zonder gillend gek te worden. Wij vinden het geweldig, maar zijn ook blij als we in het hotel even tot rust kunnen komen.

Nu gaan we even lekker uitrusten zodat we vanavond van de comedyshow kunnen gaan genieten.
Vergeet ons gastenboek niet te tekenen!