Goodbye New York, Hello Washington

Door Mariska & Brend - 21-07-2009 04:33 Hoi Allemaal,

Vandaag de dag dat we New York hebben verlaten, de huur auto op hebben gehaald en een flink stuk hebben gereden naar Washington DC. Helaas is niet alles even soepel verlopen.

Vanmorgen Hebben we netjes uitgecheckt en zijn we met de taxi naar Newark international airport gebracht. Aangekomen bij het autoverhuur bedrijf bleek er iets niet goed gegaan te zijn met de boeking. In nederland hadden we namelijk al geregeld dat Mariska ook mocht rijden middels een Gold-Underage pakket wat we hadden aangeschaft. National wist hier echter niets van waardoor we, omdat we dit nog steeds wilde, $25 per dag (keer 10 dagen) extra moesten betalen. DIrect even met Tioga Tours gebeld hoe dit nu kan en deze gaan het in orde maken voor ons. We gaan er maar van uit dat het goed komt en we ons geld terug krijgen.

Nadat we door de papieren molen zijn gegaan mochten we zelf de auto uitkiezen in de klasse die we hadden geboekt. Het is een Nissan Altima geworden:

De auto rijdt heerlijk. Het is een automaat wat eigenlijk heel snel went. Lekker op de cruise control over de snelweg. We hebben 2x een korte file gehad maar voor de rest ging de reis voorspoedig.

Eenmaal aangekomen in het hotel bleek dat onze boeking niet goed was. Er stond zelfs helemaal geen boeking op onze naam vandaag :-(. Het bleek dat er een boeking op 20 juni stond die geannuleerd was en dat er een nieuwe boeking gemaakt was voor 22 juli. Beetje vreemd natuurlijk omdat onze boekingsbevestiging wel gewoon op 20 juli stond, zoals ook geboekt door ons. Gelukkig was er nog een kamer vrij en konden we hier gewoon blijven slapen. Direct maar weer even een mail gestuurd naar Tioga met het verzoek om het morgen op te pakken en uit te zoeken anders houdt het hotel de hotelovernachtingen in op onze creditcard.

Om de dag nog completer te maken hebben we ook nog een bekeuring gekregen. We stonden met de auto even geparkeerd aan de overkant van het hotel. DIt mag ook gewoon echter maar tot 16:00 uur bleek later. Helaas, om 16:04 zat er een prent onder van $50.

Maar goed, het is vakantie en met de auto en het hotel gaat het helemaal goed komen gaan we vanuit! Alles gaat heel goed verder. Het hotel is echt een heel mooi hotel. Heel chique! De wijk waar we zitten is georgetown en dat is echt heel iets anders dan new york. Lekker rustig en ouderwetse straten en huizen. Heel mooi allemaal. Verder gewoon laag bouw en niet die enorme wolkenkabbers zoals we gewend zijn.

Ons hotel:

In de omgeving:

Morgen gaan we weer vroeg uit de veren. Op de planning staat in ieder geval het witte huis en de monumenten in de omgeving hier van. Het Museum of Natural History, hier hopen we de skeletten van dinosarussen te zien, en het Air and Space museum, hier staat o.a. het allereerste vliegtuig.

Morgen komt er ook even geen bericht van ons. Internet is in het hotel niet gratis maar we wilde het vandaag wel even aanschaffen om het reisbureau in te lichten over vandaag. Zodra het weer kan verschijnt er een volgend bericht.