01 08 09 Yellow stone mud valcanos & canyon area

Door Geertje Norma en Wim - 04-08-2009 04:44

Het blijft eentonig, maar vanmorgen om 06.30 uur opgestaan. Met de RV (als goede Amerikanen) naar de douches gereden, waar we als eerste de sewer hebben geleegd.

Om 07.30 uur waren we schoon en gingen we op pad naar de mud volcano. Daar hebben we de RV pontificaal voor de bezienswaardigheid gestald en zijn we lekker in de camper gaan ontbijten met uitzicht op de spugende modderpoel. De mooiste was de dragon’s  mouth spring. Deze was echt dreigend. Prachtig hoe de stoom zich opbouwt en waarna er een sloot water naar buiten wordt gespuwd. Hier hebben we een loop van ongeveer 1 km gelopen, waar we nog meer geysers en caldrons zagen. Prachtig.

Daarna zijn we op pad gegaan naar de Tower Fall. We moesten een bergpas over en kwamen weer in een heel ander gebied aan. Heel weids, deed echt denken aan de sound of Music ”allong on the Hills” Je hebt hier een prachtig vergezicht. De Tower Fall viel een beetje tegen en was niet erg spectaculair. We hadden wel beter verwacht van die Amerikanen.

Daarna teruggereden naar de Canyon Area. Daar hebben we een prachtige wandeling gemaakt over de south rim. Wat we daar zagen, gingen onze pet  weer te boven. Het heeft alles goed gemaakt van de Tower Fall. We zagen een prachtige waterval, zeer breed, met de regenboog er boven. Prachtig. En natuurlijk hebben we maar 1 fotootje geschoten. De trail lag naast water en eindigde bij Artis Point. Ik weet nu hoe de hemel eruit ziet. Praaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaachtig. Het allermooiste dat ik ooit heb gezien. Het is een plaatje, een waterval, met aan beide kanten rotsen en de rivier die daar tussendoor stroomt. Nou, maak er maar een voorstelling van. Het haalt het toch niet bij de foto’s

Daarna als een speer naar de campingplaats gereden,  want we hadden om 16.30 een wildlife tour geboekt. We werden door Erik met een gammele bus opgehaald. We reden door de Hayden valley naar de Lamar Valley, waar we wederom bizons, hertjes, antilopen, pronghorn en een elk hebben gezien. Daarnaast ook nog genoten van de prachtige verhalen van Erik en de nog mooiere vergezichten.

Je komt wel heel snel in contact met de Amerikaanse bevolking . Ze zijn allemaal heel vriendelijk en geïnteresseerd waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. We krijgen steeds erg leuke reacties als we onze route vertellen. Daarnaast raakte ik in gesprek met mensen die in het leger hebben gezeten. Bij het noemen van de namen van eglin- en tyndallbase hadden Wim en ik direct contact met de helft van de buspassagiers. Heel stoer konden wij natuurlijk meepraten dankzij de vakanties bij Ineke en Blaine.

Om 22.00 uur werden bij bij de ingang van het RV-park  afgezet. Het was al aardig donker. Nou, je begrijpt wel dat Norma zeer vrolijk fluitend  en met veel lawaai naar de camper terugliep. Even voor alle duidelijkheid, er zijn maar 300 grizzly beren op een gebied dat net zo goed als Nederland. Maar toch……..