22 08 09 Terugvlucht

Door Geertje Norma en Wim - 23-08-2009 16:57

Vrijdag 21 augustus (vervolg)

Na het maken van het verslag van gisteren hebben  we de RV teruggebracht, nadat we heerlijk hebben geluncht bij Subway. De klantgerichtheid van ver te zoeken bij Cruise America. De uitgebreid kauwende dames achter de counter waren weinig geïnteresseerd in hun klanten. De camper werd aan de buitenkant grondig geïnspecteerd en helaas vonden ze een kleine ruitschade. Maar naar de binnenkant werd niet eens gekeken en dat terwijl Geertje zo hard had gepoetst op de ijskast en wij op ons knieën de vloer hebben geschrobd. Maar goed. Van de ruitenvloeistofreservoir hebben ze niet gezien en hebben wij niet gemeld. Verder was alles in orde en konden we gaan wachten op de taxichauffeur die ons naar het hotel bracht.

Tegen vieren kwamen we bij het hotel aan. Ingecheckt en even lekker op bed gelegen en gelukkig weer tv kunnen kijken, toch Wim?? Als goede Hollanders betaamd gingen we op 18.00 uur op zoek naar een goede eettent en we kwamen terecht bij een bbq-steakhouse. Geweldig gegeten. De ober ging ons de menukaart uitleggen en laten zien wat hij bij andere klanten op hun tafel bracht. Was erg makkelijk om te kiezen. Geertje had zalm en Wim kip en ik een soort sliertjesvlees met lekkere garlicbread. Binnen een uur stonden we alweer buiten met een heerlijke volle maag. Vlug terug naar de hotelkamer. Weer lui op bed tv liggen kijken en Geertje en ik zijn eindelijk weer aan het scrabbelen geslagen. Geertje had wel spijt want met 382 punten voor mij is ze helemaal weggespeeld. Volgens mij  was ze al in gedachten in Nederland.

Zaterdag 22 augustus

Vanmorgen om 5.30 uur ging de wekker weer. Was een gebroken nacht, want ik  hoorde mijn telefoon afgaan om een uurtje of 2 ‘s nachts en daarna een sms. Toen ik ’s morgen ging afluisteren bleek dat Karl had gebeld en vroeg hoe de terugreis was gegaan.  Lekker pap, ik kom zondagmorgen ipv zaterdagmorgen thuis!! Douchen en naar Denny’s voor ontbijt. Het toeval wil dat het motel naast Denny’s ligt het dat  zij samen afspraken hebben gemaakt om gasten van het motel daar te laten eten. Nou, komt dat goed uit. Wilden we daar toch al gaan eten, krijgen we nog korting ook. Maar eigenlijk zaten we nog een beetje vol van gisteravond en hebben dus niet zo veel op. Gauw weer terug naar de kamer en tandenpoetsen. Wim ging alvast uitchecken  en wachten op de taxichauffeur die ons gisteren al van Cruise America  naar het motel had gebracht. Norma had lekker bij de hand al een prijs voor de rit geroepen die waarschijnlijk al veel te hoog lag. De man ging ook direct akkoord en kwam ons om 07.00 uur ophalen. Alles paste net in de auto. Gelukkig was de achterbank zeer ruim waar Geer en ik op zaten, zodat we nog 2 koffers naast ons konden plaatsen.

Op het vliegveld was het behoorlijk druk, maar doordat Wim al gisteren online had ingecheckt konden we doorlopen naar een computer die onze koffers ging inchecken. De hele lange rij liepen wij dus voorbij. Bij de controlepost moesten we natuurlijk weer onze schoenen, riemen en tassen afleveren. Gelukkig had ik van te voren al uitgelegd dat er zand in mijn tas zat en keken ze niet meer vreemd op toen ze dat op de scan voorbij zagen komen.  Toen nog even 2 uurtjes gewacht en konden we het vliegtuig in.

We vertrokken om 10.20 uur en kwamen op 15.45 uur plaatselijke tijd (2 uur tijdsverschil) in Washington Dulles aan. Het was daar regenachtig  en donker.

We hadden niet veel overstaptijd dus snel doorlopen naar C14. Daar aangekomen was het al redelijk druk. Maar we hadden toch honger, dus hebben we Geertje geïnstalleerd met onze bagage en zijn Wim en ik als een speer broodjes gaan halen bij Subway. We kwamen net op tijd terug. Nog maar 4 minuten om te boarden. Je begrijpt het al: Ik heb nog nooit zo snel een foot long bacon achter mijn kiezen gekregen. Gauw nog een paar slokken water en hup het vliegtuig in. In het vliegtuig is het een zooitje. Net als bij ons hebben ze allemaal familie uit elkaar geboekt. Dus iedereen wil ruilen met iedereen. Wij hebben na 3 maal ruilen, 3 plaatsen bij elkaar gekregen bij het raam. Niemand zit volgens mij meer op zijn eigen plaats. De stewardess werd ook wel een beetje moe van het schaakspel, maar kon er uiteindelijk toch wel om lachen. Nog even een half uurtje vertraging door de regen en het onweer.  Het is 7 uur vliegen naar Nederland. Op dit moment hebben we er al 2 opzitten. De lucht buiten is nu ook al donker, dus we gaan even een tukkie doen.

Tukkie doen is maar anderhalf uur gelukt. De vlucht verliep verder voorspoedig. Toch kwamen we op de verwachte tijd aan. De piloot heeft aardig zijn best gedaan met  1.100 km per uur. Fiet, Harry en Rolf kwamen ons ophalen met 2 auto’s en stonden al in de aankomst hal op ons te wachten. Bij Geertje thuis nog een kop koffie gedronken en natuurlijk de verhalen in geuren en kleuren nogmaals verteld. Toen Geertje haar koffer opende om iets te laten zien, kwamen we  erachter dat bijna alle kleren nat waren. Dit is vast gebeurd tijdens de onweersbui op Washington. De koffers zijn buiten blijven staan,  terwijl de mannen vermoedelijk binnen aan het schuilen waren. Nadat we thuis zijn gekomen direct alles in de was gedaan en 6 wasjes en strijk weggewerkt. Ik heb geen idee waar ik de energie vandaan haal, maar vermoedelijk zal ik morgen wel instorten…….. dan zit ik op mijn werk weg te dromen van deze prachtige vakantie. Wim en Geertje bedankt voor de fijne, leuke en gezellige vakantie. Volgens mij hebben we buitengewoon genoten van alle belevenissen. En alle die ons een welkom thuis hebben gebeld, gemaild of gesmst  ook  ontzettend bedankt. Het voelde als een echt warm welkom thuis.