De eerste dagen in Amerika

Door Familie van Soest - 10-08-2009 03:58 Hallo allemaal,

De reis is vlot verlopen, een strenge controle bij de douane toen we in Atlanta landden. De douanier vertrok geen spier en stelde misschien wel voor de 200e keer dezelfde vragen die dag. Het enige moment toen zijn gezichtsuitdrukking een beetje veranderde was toen Bart zijn hand op een apparaatje moest houden waarmee ze je vingerafdrukken maken. De douanier zag maar 3 van de 4 vingertoppen.
Bart liet zijn hand zien en toen kwam er een soort glimlach op zijn gezicht. Van allemaal werd een foto gemaakt en hij wilde weten wat we in Amerika kwamen doen. En gelukkig, we mochten het land in!
Nog even wachten, wat eten en toen verder naar San Francisco. Hier landden we om 2.30 uur nederlandse tijd, 17.30 uur San Francisco- tijd. Bij de bagageband zat mijn koffer er niet bij. Dit even gemeld en toen een taxi gepakt naar het hotel. We hadden wel zware ogen maar lichamelijk nog helemaal niet moe. We zijn toen wat gaan lopen. We keken onze ogen uit.  Het leek wel of we in de politieserie "the Streets of San Francisco" beland waren. Achteraf bleek dat we in een beetje louche buurt liepen. Bijna allemaal zwarte mensen, zwervers, veel in rolstoelen. Ze waren op straat heel druk bezig met vanalles en nog wat. Politie en brandweerauto's met loeiende sirenes en dat allemaal tegen het vallen van de avond, een beetje luguber allemaal. Uiteindelijk kwamen we in het winkelcentrum en zijn we in een heel groot winkelcentrum geweest met ca. 8 verdiepingen. Bart heeft meteen nieuwe schoenen gekocht, Jeroen een trainingsbroek. We hebben ergens wat gegeten en daar hebben we vreselijk moeten lachen met Hay. Het was een soort mc Donald, helemaal niet druk. Aan 2 tafeltjes zaten misschien 3 mensen, verder was de zaak leeg. Wij bestelden allemaal wat, Hay rekende af en toen gingen we aan een tafeltje zitten om op het eten te wachten. Hetzelfde meisje waarbij we besteld hadden was ons eten aan het maken. Ze riep op een gegeven moment: One hundred and seventy six! En toen nog een paar keer. Toen begon het tot ons door te dringen dat het wel eens voor ons kon zijn. Bart zei tegen Hay: Welk nummer heb je? Hay voelen in zijn zakken, hij stond op en liep naar de prullenbak waar zijn briefje in lag met het nummer. En toen kregen we ons eten. Het was echt lachen.
Toen zijn we nog in een hotel geweest met 32 verdiepingen. De lift was van glas en zat aan de buitenkant van het gebouw. Helemaal boven had je een prachtig uitzicht over het verlichtte San Francisco.
We gingen die avond om 21.30 uur naar bed en waren inmiddels 26 uur op de been.
De volgende dag (mijn koffer was inmiddels in het hotel afgegeven) hebben we veel gelopen over de berg-op en berg-af straten van San Francisco, wat is dit vermoeiend zeg!  Zuid-Limburg stelt hier echt niets bij voor. Er staan prachtige victoriaanse huizen met mooie tuintjes. We zien prachtige bomen en bloemen. Lombardstreet is echt geweldig met zijn bochten en prachtige bloemen erbij. Dan komen we bij fisherman's wharf oftewel Pier 39. Hier zien we de stinkende zeeleeuwen en heel veel toeristen. Toch wel leuk. Om 16.00 uur vertrekt onze ferry naar Alcatrez.. We krijgen allemaal een koptelefoontje met nederlands gesproken tekst. Zo loopt ieder voor zich door het hele complex. Echt indrukwekkend, je krijgt een goed beeld hoe het ooit is geweest. Hay heeft nog met een ex-gevangenbewaarder gepraat.
Vandaag 9-8 zijn we onze huurauto op gaan halen, het is een chevrolet, en hiermee zijn we via de goldengate bridge verder gereden naar San Simeon, een kustplaats 500 km ten zuiden van San Francisco. Onderweg weer veel moois gezien, maar helaas een half uur voordat we in San Simeon zijn wordt het enorm mistig. Hier blijven we 1 nacht, en als het morgenvroeg nog mistig is gaan we meteen verder.
Zo, dit was het voorlopig. Groetjes van ons allemaal!