Reisverslag Canada 1.

Door Rob & Annalies - 09-09-2009 00:02
Reisverslag camperreis naar Canada 2009.

Na maanden van voorbereiden en ons verheugen op de reis zijn we zaterdag 29 augustus in het vliegtuig gestapt naar Vancouver.
De eerste 2 nachten een hotel geboekt en van deze gelegenheid gebruik gemaakt om Vancouver te verkennen; o.a. Stanley Park.
Opvallend was het groot aantal Chinezen en Japanners en veel lui die de weg kwijt waren(letterlijk).
Op maandag 31 aug. konden we de camper ophalen
We hadden voor een maxi Mobil home gekozen, maar dat die zo groot
was……!!!!
We vertrokken richting Hope (eerste overnachting) en via Hedley(goudmijn) naar Fintry Prov.Park.( met Ned. toezichthouder).
Onderweg naar Revelstoke hebben we in Grindrod het adres van Afke(nicht van Anna- Lies) gezocht en gevonden. Helaas troffen we niemand thuis.
Op camping Martha’s Creek aan de Columbia River( waar we in gezwommen hebben,want er was geen douche) hebben we een rustdag genomen.
Het weer veranderde en we kregen onweer en regen.
Op  4 sept. vertokken we richting Lake Louise. In de Canyon Hot Springs hebben we heerlijk gebadderd bij een temp. van 32 gr./40 gr. Een bijzondere ervaring en zeer aangenaam.
Via de Rogers Pass kwamen we in Lake Louise terecht.
Bij de camping stonden we al in de file,het was n.l. een extra lang weekend;
 7 sept. is hier de dag van de arbeid,dus een vrije dag.
We kregen een plaats vlak naast de railway en dat hebben we geweten.
Volgens Rob zijn er ’s nachts 12 goederentreinen van honderden meters voorbij gedenderd. En dat met gebruikmaking van de typhoon!
Bovendien was het er bere koud!!!!
Dat was dus snel bekeken: wegwezen hier!!!
Zaterdag 5 sept. was het prachtig weer en zijn we naar het Moraine Lake  in de Valley of Ten Peaks op 1.900 m. gereden, niet zo groot maar wel door 10 bergtoppen omringd.
Vervolgens naar Lake Louise,waar het  bij het Chateau  Lake Louise erg druk was.
Snel het pad naar Lake Agnes genomen en na een klim van 5 km kwamen we uit bij het bekende Plain of Six Glaciers Thea House. Hier hebben we  uiteraard thee gedronken met een heerlijke, mierzoete applecrumble.
Moe maar voldaan gingen we naar ons volgende overnachtingsplek en dat werd: Mosquito (komt mij zeer bekend voor; instrument van de OK)) Creek.
Een plaats direkt aan de Bow River hebben we de barbecue aangestoken en nog tot 21.00 uur ons aan het vuur gewarmd.
Zondag 6 sept. even bij Crowfoot Glacier Vieuwpoint  gekeken en toen naar Num-Ti-Jah Lodge aan het Bow Lake.
Maar het meest indrukwekkende was de 2.088 m.hoge Bow Summit.
Wat een schitterend uitzicht op het Peyto Lake.
De overnachting was aan de oever van het Waterfowl Lake voor 1 nacht want de camping ging daarna dicht.
Het regende ´s avonds en bij ons ging de kachel aan. Kampeerders rondom ons stonden zich te warmen bij hun barbeque. Wat een armoe!!!!!
Maandag  7 sept. weer verder en al gauw zagen we verse sneeuw en hebben dan ook al  fotos voor de kerstkaart gemaakt.
Op de Columbia Ycefields alleen gewandeld. Het regende/sneeuwde en het uitzicht was slecht. Vandaar dat we geen tocht met de  snowtracks hebben ge,aakt.
Staan nu voor een paar dagen in Jasper en genieten volop van het prachtige land.