Dag 14 Yosemite Park

Door Gertrude - 11-09-2009 02:36 Vanmorgen zijn we na een goede nachtrust (ik, Gertrude, lag al om 9.15 u) en een goed ontbijt weer naar Yosemite Park gegaan.
Nu een andere kant bekijken. We zijn naar de enorme sequoia bomen gaan kijken. Daar zijn bomen bij van 500 tot 2700 jaar bij. De oudste was de Giant Grizzly. Ik heb hem niet zelf gezien, want na een stuk klimmen en de Bachelor met de drie Gratien gezien te hebben ben ik teruggelopen naar de auto. Ik zie die Grizzly dus ook op de foto en film. Maar onderweg wel veel grijze eekhoorntjes gezien.
Daarna zijn we naar het visitors centrum gegaan met de shuttle bus. Daar wat gegeten en toen wilden we naar de Yosemite waterval. Weer in de bus, maar de chauffeur zei dat de waterval droog staat in deze tijd. Dus terug naar de auto en naar de Bridal veil waterval, die nog wel stroomt. Maar toen we er waren, was het niet meer dan een klein stroompje. Was niet de moeite om er helemaal heen te lopen. We besloten om terug te gaan naar het hotel. De weg hadden we inmiddels al 4 keer gereden, gisteren en vandaag met de bus en nu weer met de auto. Het is een weg met alleen maar bochten en het duurde ruim een uur om weer bij het hotel te komen. Onderweg zagen we wel een vos langs de kant van de weg staan. Leuk was dat.
We waren allevier blij weer hier te zijn. De temperatuur was vanmiddag een poosje rond de 32 a 33 graden, maar ligt nu weer wat lager en het is bijna aangenaam.
We zijn een nederlands stel al diverse keren tegengekomen op de reis en ook vandaag kwamen we ze weer tegen. Zij waren ook in Death Valley geweest en waren ook blij daar snel weg te kunnen. Lag dus niet alleen aan Karin en mij.!!
Gerard loopt wel beter, maar nog niet echt soepel, dus net weer ijsklontjes op de achillespezen en oefeningen doen.
Straks gaan we hier tegenover eten en morgen naar San Francisco. Daar zal Gerard S weer een verslagje van maken.