Bijna voorbij

Door John en Gina - 01-10-2009 07:49
Dinsdag 29 september: het weer is zeer snel opgeklaard, gelukkig. Samen met een paar Zwitsers, die we al eerder op de reis tegengekomen waren, zijn we naar het centrum van Victoria gelopen.
Leuk, zoals die contacten hier ontstaan: een stel uit België en nog een stel Nederlanders, mensen die je op de route ontmoet, waar je korte gesprekken mee voert (wat hebben jullie gezien, waar gaan jullie hierna heen) en dan kom je elkaar ineens weer op een volgende camping tegen, of je ziet elkaar onderweg en dan wordt dat contact steeds weer iets verstevigd.
Victoria is een erg leuke plaats, veel gezellige winkels en wijken, en het feit dat de watervliegtuigen af en aan vliegen is toch ook wel heel bijzonder.Overdag is het Empress Hotel erg mooi om te zien:
En ’s avonds ziet Victoria er zo uit:

We stonden, zoals al gezegd, met de camper aan de haven. Voor ons lagen direct de boten, en waren er ook drijvende complete huizen.

Woensdag 30 september: vanmorgen zijn we nog verder langs de kust van Vancouver Island gereden: de zee aan de ene kant is prachtig, met zelfs weer een zeehond bij een koffiestop! En aan de andere kant een prachtige villawijk, het ene huis nog mooier dan het andere!
En we hebben de meest schitterende tuinen bezocht, Butchart Gardens, die er zelfs in dit jaargetijde prachtig bij lagen. Hierbij één foto, maar als we weer terug zijn, vervelen we jullie met de andere 100 die we daar genomen hebben …

En dan is de koek toch echt bijna op. Vanmiddag hebben we de ferry terug naar het vasteland genomen en staan we nu weer op een camping in Vancouver. Na een idiote zoektocht (Canadezen en bordjes, het blijft een onmogelijke combinatie) hebben we een camping gevonden, waarvan we morgen bij licht pas zullen zien hoe het er uit ziet.
Morgen brengen we de camper terug naar Canadream, en aan het eind van de dag gaan we het vliegtuig weer in, vol beelden, verhalen en prachtige dingen die we hier gezien en meegemaakt hebben.