30-09-2009 en 1 en 2-10-2009 Denver - Amsterdam

Door André en Thea Booi - 02-10-2009 17:57
Na de laatste dingen te hebben ingepakt en de camper te hebben opgeruimd was er nog tijd voor een beetje lui doen en een laatste kleurtje opdoen in het zonnetje.
Het waaide vanmorgen behoorlijk maar in de warme zon was dat helemaal niet erg. We hoorden van de campingbeheerder dat er over een maand waarschijnlijk een aardig pak sneeuw zou liggen, de winter is dus in aantocht. Morgen zal het weer omdraaien en is er zelfs regen voorspeld. Wat hebben we tot nu toe geluk gehad met het weer.

We vroegen de buurvrouw of ze wat overgebleven spulletjes van ons wilde hebben.
Nu is dit niet een mevrouw die op vakantie is maar iemand die permanent in een oude bus/camper op de camping woont. Ze wilde het graag hebben. Wij waren blij omdat weggooien ook weer zo wat is en zij was blij omdat ze het goed kon gebruiken.
Na nog een laatste broodje te hebben gegeten vertrokken we naar het camperbedrijf, 8 km verderop in dezelfde straat! Een taxi bracht ons daarna naar het hotel. We hebben daar even onze ogen dicht gedaan want we waren best moe. Tegen de avond zijn we op zoek gegaan naar een restaurant dat we na 10 minuten lopen vonden. We hebben er super lekker gegeten. Ik begrijp nu best waarom veel Amerikanen zo dik zijn!

Donderdag 1 oktober 2009 Op weg naar huis

Onrustige nacht gehad! Niet zo gek als je zo’n lange reis voor de boeg hebt. Nog een wandeling in de omgeving van het hotel gemaakt en om 11.45 uur werden we naar het vliegveld in Denver gebracht.
Na de incheck en de douane stapten we weer in de ondergrondse en werden we naar Gate C36 gebracht.

Daar waren weer overal eettentjes want oh, een Amerikaan zou eens zonder eten verder moeten!!
Op dit moment zitten we te wachten totdat we (over anderhalf uur) in het vliegtuig mogen stappen dat ons naar Detroit brengt en zit ik met de laptop op schoot dit verslagje te maken. Op onze papieren staat dat we om 15.15 uur vertrekken maar dat klopt niet, we vertrekken om 16.00 uur. We zijn benieuwd of we op tijd zijn voor de overstap naar Amsterdam.

Nu al vast kan ik vertellen dat we een fantastische vakantie hebben gehad. We hebben heel veel mooie dingen gezien, op mooie en op minder mooie campings gestaan. We hebben steeds leuke mensen ontmoet waar we gezellig mee hebben gepraat. Ook hebben we veel extreem dikke mensen gezien. Niet zo gek als je op zoveel plekken eettenten ziet, en dat zijn bijna altijd de fast-food ketens in vele soorten en maten. We hebben gezien dat er veel rijke Amerikanen zijn, maar ook heel veel arme die niet in een huis kunnen wonen maar bijvoorbeeld in een oude caravan op een camping. We hebben ons dit jaar weer verbaasd hoeveel enorm grote winkels en supermarkten er zijn. Alles is hier groot, de straten zijn breed, de parkeerplaatsen zijn altijd zeer royaal en van alles is er veel!

Met veel plezier hebben we de verslagen weer gemaakt, we hopen dat we de lezers er ook een plezier mee hebben gedaan. Voor ons is het in ieder geval een mooi dagboek geworden. We hebben deze keer geen kaarten verstuurd, we vonden de verslagen wel genoeg!

Het vliegtuig verliet Denver uiteindelijk pas om 17.00 uur wat betekende dat het krap werd om in Detroit over te stappen in het vliegtuig naar Amsterdam.
Na bijna 2 ½ uur stonden we in Detroit en werd er al omgeroepen dat we snel moesten zijn. De gate was misschien 2 kilometer lopen en dat hebben al rennend gedaan. Onderweg werd een lijst met namen omgeroepen waaronder onze naam. ( wel apart overigens om je naam te horen op een vliegveld in Amerika!) Er was haast geboden want het vliegtuig zou anders zonder ons vertrekken. Al met al is alles goed gekomen en landden we na ruim 7 ½ uur vliegen op vrijdag 2 oktober 2009 om 11.00 uur op Schiphol.

Aad en Tinie stonden ons al op te wachten en brachten ons veilig naar huis.
Hiermee is dus een einde gekomen aan onze prachtige vakantie en ook aan dit verslag.
De foto’s zijn binnenkort voor de liefhebbers te zien!!