ZION NATIONAAL PARK (12-9-2009)

Door jene - 13-09-2009 04:46 Na een goede nachtrust worden we om 6.30 uur wakker en bij het opstaan verdraai ik mijn rug. We hadden een betere start kunnen bedenken maar gelukkig valt alles mee. We ontbijten en maken gelijk de lunch voor de middag klaar. We willen vroeg in het NP zijn.
We ontdekken dat de koelkast het niet doet, het vriesgedeelte doet het uitstekend maar het koelgedeelte gaf het kennelijk op. Eerst om 10 uur konden we kontakt krijgen met de camperverhuurder. Na diverse probeerseltjes wordt uiteindelijk een monteur gezonden die rond 13.00 uur komt met een auto die door het plamuur bijeen wordt gehouden. Grote wielen die aan de achterzijde buiten de auto steken en de voorwielen zijn zonder profiel. Als hij de zijdeur opent lijkt het alsof een verroeste hangaardeur met geweld wordt geopend. Horen en zien vergaan ons. Er stapt een jofele amerikaan uit die vaststelt dat die koelkasten tegenwoordig veel te goedkoop worden gemaakt en dus snel van alles mankeren. Mogelijk was het schakelgedeelte tussen gas en electra niet in orde. Gewoon een grote zak ijs kopen en die in de koelkast stoppen. De koelkast niet meer op electra laten werken en dan moet het wel weer gaan lukken. Dag aardige monteur. En dat was het dus. We besluiten om toch nog naar Zion NP te gaan en om 14.00 uur stappen we in de cityshuttle op weg naar het park. In het park stappen we over in een parkshuttle bus.
Fantastisch geregeld en terwijl de chauffeur onderweg alle bijzonderheden vertelt laten we ons rondrijden naar het eind van het park. Daar maken we een prachtige wandeling door een steeds mooier wordende kloof en zien we de nodige dieren. Na anderhalf uur lopen zijn we weer terug bij de shuttle en laten we ons  terugbrengen naar het visitorcenter waar we een mooi vogelboek kopen voor niet veel geld. Toen met de cityshuttle naar huis waar we redelijk vermoeid en voldaan onze voeten in de rusthouding brachten.