OP WEG NAAR N.P. JOSHUA TREE (12-10-2009)

Door jene - 16-10-2009 06:24

We hebben een rustige nacht doorgebracht op de parkeerplaats van Wallmart. We hadden vandaag nog ruim 200 mijl voor de boeg en zouden vroeg vertrekken. Om 4 uur werd ik wakker. Dat was te vroeg. Tot 6 uur aan het dommelen en vervolgens weer klaar wakker. Trek de dekens van me af om op te staan, springt gelijktijdig de kachel aan. Trek de dekens terug om het eerst wat warmer in de camper te laten worden, wordt ik vervolgens om half acht weer wakker en Joke met mij. Dat werd dus geen vroeg vertrek, maar in het kader van de vakantiegedachte ook weer geen ramp. We vertrekken over alweer een mooie route op zoek naar de 89. Die waren we gisteren in Prescott kwijtgeraakt. Uiteindelijk krijgen we weer aansluiting op de 89 en via de 71 en de 60 gaan we op weg naar de highway 10. Onderweg zien we al veel cactussen en af en toe de Joshua tree. Het wordt steeds meer een woestijn.

Op de 10 een goed tempo onderhouden . We schoten dan ook lekker op tot aan de laatste 25 mijl. We kwamen in onze eerste echte file terecht. Meer dan een uur later, nadat we van 2 banen naar 1 baan zijn gegaan wegens wegwerkzaamheden kunnen we weer opschieten en kort daarna nemen we de afslag naar N.P. Joshua Tree. Het visitor center bezocht en meteen een overnachting op de nabije camping geboekt. Het is campground cottonwood, een mooie camping midden in de woestijn, zonder electra en douches. Er wordt opnieuw gewaarschuwd voor slangen. Ze adviseren steeds op te letten waar je je voeten zet, je handen plaatst en gaat zitten. Het is maar dat je het weet. Ook hebben we onze horloges weer een uur vooruit gezet. Het is altijd later dan je denkt.