Vlucht, aankomst LA en reis naar Yuma

Door Koen, Luuk, Anita en Hans - 24-08-2009 07:52 Na twee voorspoedig verlopen vluchten en veilig te zijn geland op LAX
(foto met dank aan Universal Studios waar een set met een crash-scene uit d'een of d'andere film stond)

gingen we meteen door naar Alamo om de auto op te halen, verwarring alom want er werd gezegd: "Kies maar iets uit rij 4 of 5". De heren besloten de Dodge Nitro te kiezen een echte stoere 4x4 die (naar nu blijkt) ongeveer 5 op 1 loopt. Lang leve de lage Dollar koers en de voor Nederlandse begrippen nog steeds lage benzineprijs.

De eerste dag in LA zijn we naar Universal Studio's geweest.
Inmiddels uitgebreid tot een grote entertainmentsfabriek een erg leuk park met allerlei activiteiten in het thema van de film.

Natuurlijk allemaal in het groot zoals het Amerikaanse gekenmerkt wordt,

Veel gezien en veel gewinkeld, want natuurlijk waren er volop winkeltjes waar allerlei "gave" hebbedingetjes te vinden waren. 's avonds kwamen we moe maar voldaan terug in het hotel. We hebben niet veel last van een jetlag, maar toch werd het overslaan van een nachtrust wel gevoeld, dus lagen we er op tijd in.
Toen we vanochtend vroeg opgestaan waren, hebben we een citytour gedaan. Hierbij hebben we allerlei hilights van LA bezocht zoals Venice, Rodeo drive, Beverly Hills en natuurlijk Hollywood. Heel leuk allemaal. We hadden een tourguide Steve, die erg veel leuke anekdotes kon vertellen over Hollywood en de filmindustrie. Ook met betrekking tot enkele bekende sterren had hij leuke en sappige verhaaltjes te vertellen. Of het allemaal waar is? Ik betwijfel het maar leuk was het wel.
Ik ben ook nog heel wat te weten gekomen over de huurprijzen in Beverly Hills en Venice. Nou zo'n 2 a 3000 dollar per  maand is niet abnormaal. Zijn die appartementen bij WP toch helemaal niet zo duur.

Na de tour zijn we meteen doorgereden naar Yuma. Hier in het Motel zit ik nu dit verhaal te tikken. We zijn hier vanavond aangekomen, en rijden morgen meteen weer verder naar Phoenix. Het is hier wed ik 40 graden. Zo warm!! De airco draait op volle toeren, dus dat is wel lekker slapen vannacht. Ter aanvulling: het was dus NIET lekker slapen. K%T Mexicanen naast ons gingen tekeer in de huiskamer, badkamen. Nee niet wat jullie denken, ze hadden ruzie of ze praten gewoon zo verrekes hard! Staat er een bordje bij het zwembad dat je overdag niet zo'n herrie mag maken omdat er ook "gasten" verblijven die 's avonds/s'nachts moeten werken en overdag slapen. Moeten ze maar legaal worden dan kunnen ze gewoon overdag gaan werken. Nou wij willen een bordje bij alle motelkamers dat er ook gasten zijn die s'avonds willen slapen en overdag gewoon vakantie willen vieren.
Op weg naar Yuma werden we aangehouden voor een break controle. Wij vroegen ons al af waarom onze remmen gecontroleerd moesten worden. Het betrof hier echter een controle door de borderpatrol. We zitten hier namelijk dicht tegen de mexicaanse grens en dan houden ze van deze controles. Een sjagrijnige man wilde weten of wij ons US citizen bewijs konden tonen. Toen Hans nee zei, en ook nog dat we uit Nederland kwamen, was de man not amused. Hij heeft onze visa nagekeken, en we mochten doorrijden. Goh, en dat allemaal zonder onze remmen na te kijken!!! Haha.
Heerlijk avondeten in de hotelkamer genuttigd: PIZZAHUT, bezorgd en wel.
Zo nu lekker onder de wol. Morgen 300 km rijden naar Phoenix. Daar melden we ons weer.
Tenminste als we de tijd en de puf hebben.