Aftellen is begonnen (weer terug)

Door Koen, Luuk, Anita en Hans - 04-09-2009 04:25

Vandaag is onze laatste avond in San Francisco alvorens we over een paar uur alweer
vertrekken naar Brussel.  We moeten namelijk vannacht om 5.20 uur ( USA tijd)
Inchecken voor de eerste etappe naar Atlanta. Daarna door naar Brussel waar
we omstreeks 8.30 ( Nederlandse tijd) zullen landen.

Gisteren zijn we naar het gevangeniseiland Alcatraz geweest. Eerst met de bus naar
Fisherman's Warff. Daar de hele ochtend rondgestruind op pier 39.
Zo relaxed daar. Eigenlijk geldt dat voor heel San Francisco. Het is een pokkeneind vliegen maar zeker de moeite waard om dat een keer te bezoeken.

's middag zijn we lekker met de boot naar het eiland gevaren in de Frisco Bay.
Het was prachtig weer, de meeuwen vlogen mee en de robben waren in grote getalen aan-
wezig. Zij bevinden zich namelijk bij de pier 39 op speciaal daarvoor aangelegde plateaus.
Voor zover ik begrepen heb zijn zij met zo'n 600 robben vertegenwoordigt aldaar.
Eenmaal op Alcatraz aangekomen is het indrukwekkend om te zien hoe klein de cellen waren.
zo'n 2,5 x 1,5. In de cel past een opklaptafeltje ( 50 x 50 cm) met dito opklapstoeltje, een opklap-
bed ( erg smal) een wastafeltje ( maat toiletfonteintje) en een wc. Dat was het. Rijen lang, allemaal
van die kleine celletjes. Verder is het raar om te zien dat de bewakers met hun families ( vrouwen en kinderen) eveneens op het eiland woonden. De broemdste gevangenen zijn wel Al Capone en
de bekende psychopaat bekend als de "Birdman".
Zij hebben daar enkele jaren van hun levenslange gevangenisstraf doorgebracht, tot 1963 deze gevangenis gesloten werd.

's avonds in ons hotel restaurant gegeten. Een soort van Japanse fondue genaamd shabu shabu.
Erg gezellig en lekker. All you can eat, zoveel biefstuk in hele dunne plakjes als je wil, met allerlei sausjes en groenten.

Vanmorgen op ons gemak richting Union sqaure vertrokken om nog wat laatste inkopen te doen in de Levi's store. 3 levi's 501, en 2 blouses voor een totaal van 136 dollar ( omgerekend zo'n 100 euro.
Belachelijk wat deze broeken in Nederland kosten.
Daarna nog een bezoek gebracht aan Haigts Ashbury, de flower power wijk. Bij ons zou je zeggen
daar waar de coffeeshops zijn. Het leeft daar volledig op de waterpijp en het mediteren.
Wel erg kleurrijke straten met vele tweedehands winkeltjes.
We konden chinatown niet overslaan, dus zijn we maar weer terug gebust, en hebben we uiteindelijk een bezoek gebracht aan deze toch wel heel bekende wijk in San Francisco.
Zo dit was onze laatste dag.... jammer, maar ook wel weer leuk om naar huis te gaan waar we nog heel lang kunnen nagenieten van deze hele bijzondere, geweldige, spannende maar vooral
gezellige vakantie met ons viertjes.

Tot gauw weer!!
See you soon and have a nice day.