1 mei 2010: Wandelen in de Grand Canyon = dag 10

Door Daniels - 02-05-2010 05:08

We hebben vandaag een rustdag dus zijn we pas na 8uur op. Het was vannacht weer rond het vriespunt, we zitten ook op 2100mtr hoogte, dus wat wil je in deze tijd.

Ik had het toch weer koud en nu hebben we de bedovertrekken die ik meegenomen heb uit Nederland gebruikt als slaapzak en daar de 4 dekens overheen.

Het was inderdaad een stukje warmer, maar vannacht leg ik er nog een strandlaken bovenop dan zal ik het toch onderhand wel eens echt warm hebben.

We ontbijten vandaag op ons gemak en rond half 10 bel ik Maaike, lekker om haar stem weer te horen en alles gaat gelukkig goed. Ze heeft gisteren een leuke Koninginnedag gehad in Eindhoven. Vandaag is Leroy’s vader jarig en bij deze gefeliciteerd Eric-John met je verjaardag en nog vele jaren!

We gaan rond 10uur een brood voor morgen kopen hier vlakbij de camping en tevens een lekkere mok koffie.

We rijden dan door naar het visitor center in de Grand Canyon, waar we de shuttle bus, die overigens gratis is, nemen naar het meest oost gelegen punt Yaki point, daar is een prachtig uitzicht over de canyon. Het is vandaag gezellig druk, misschien ook omdat het zaterdag is en de Amerikanen ook weekend hebben.

We pakken nogmaals de shuttle naar Pipe Creek Vista en vandaar lopen we weer naar het visitor center.

Dit is de Rim trail die helemaal van oost naar west loopt, langs de rand van de canyon.

Dit is een heel mooie route met prachtige uitzichten, wij lopen dan totaal bijna 5 km.

Als we arriveren bij het visitor center, is het inmiddels 1uur en we eten wat in het restaurant.

We pakken daarna weer de shuttle (zo handig) naar de westkant en we beginnen te lopen vanaf Monument Creek Vista. Weer zie je de canyon maar dan met de Colorado rivier stromend beneden je, dit is ook weer een mooie looproute van ongeveer 5 km tot aan het eindpunt; Hermits Rest. Hier staat een prachtige uit grote blokken steen opgetrokken historische lodge, waar je iets kunt eten en souvenirs kunt kopen.

We rijden weer terug met de bus naar de parkeerplaats en rijden even na 5uur de camping van vannacht, in Tusayan, weer op. We boeken nog voor een nachtje en gaan lekker douchen en daarna eten. We zitten verder de avond lekker in ons campertje te lezen.

Morgen gaan we onze reis vervolgen naar Page en het daarbij gelegen Lake Powell.