14 mei 2010: Van Capitol Reef naar Bryce Canyon NP = dag 23

Door Daniels - 17-05-2010 05:00

Om over zevenen opgestaan en ontbijt met uitzicht over de rode rotsen achter de camping. Rond half negen vertrekken we en rijden via de 12 West eerst langs wat geel/grijze rotsen. Even later rijden we over een besneeuwde bergpas op 2850mt, daar had het pas gesneeuwd, want ook op de weg lag sneeuw. Wel prachtige uitzichtpunten weer, maar het is wel koud!

Johan in de sneeuw!

In Escalante rond 10uur weer koffie gedronken en rijden weer over bergen, met steile afdalingen. Het is steeds weer verrassend dat je steeds weer door een ander gebied rijd, met bergen, bomen, rotsen in allerlei kleuren en struiken in veel groen- en blauwtinten.

Bij het plaatsje Tropic gaan we nog een broodje, rijst en koffie kopen. We lunchen tussen de middag in onze camper, we hebben even geen zin meer in een vette snack.

We rijden verder naar de entree van Bryce Canyon National Park en gaan eerst eens kijken voor een plekje op de camping vlakbij het Visitor Center. We hebben na even zoeken een leuk plekje. We doen $ 15,00 (is geen geld) in een envelop en schrijven onze gegevens en plaatsnummer erop. De envelop met het geld doe je in een speciale bus. Je scheurt een ander gedeelte van de envelop af, met nogmaals je gegevens en je betaalde plaats en dat doe je aan een paaltje vastklemmen bij je kampeerplaats, dan weet iedereen dat deze plek gereserveerd is.

Als we dit gedaan hebben lopen we naar het Visitor Center wat vlakbij is. Dit is ook weer leuk en informatief ingericht en we bekijken ook hier de videofilm.

Rond half drie pakken we de gratis shuttlebus die ons naar het laatste stopplaats van de bus brengt, Bryce Point op 2539mt. Het sneeuwt als we hier arriveren en het is berekoud. Het is echter een prachtig uitzicht hier over de canyon, nergens ter wereld hebben de rode rotsformaties zulke spectaculaire vormen aangenomen als in

Bryce Canyon. In het centrum van het park strekt het Amphitheater zich uit, een bijna rond bekken waar een door weer en wind getekend betoverend landschap met duizenden rotsnaalden en –punten met een verscheidenheid van kleuren van licht geel, roze tot donkerrood.

We lopen een stuk langs Bryce Point en gaan weer met de bus, daar het telkens wat sneeuwt naar Inspiration Point.  Ook hier weer een prachtig uitzicht met rotsen die ook torentjes en gezichten lijken te hebben. We lopen verder langs de rand via de Rim trail naar Sunrise Point. Ik heb het heel erg koud en voel met niet lekker en daarom nemen we nog een stukje de bus naar de General Store, om daar wat koffie en een koek te eten. Rond 5uur gaan we terug naar de camping. Ik pak een paracetamol en duik even het bed in. Na een uurtje ben ik weer warm en voel me een stuk beter.

Johan bakt aardappeltjes met gehakt en gewokte (uit de diepvries) groenten en dat smaakt heerlijk.

Vanavond maar eens vroeg naar bed, maar het zal wel licht gaan vriezen hier, we zitten erg hoog. Volgens het bezoekerscentrum had het gisterennacht 3 graden gevroren!! (lekker). Morgen gaan we hier in ieder geval eens lekker wandelen.

Vandaag 118 miles, is 188km gereden.